2014-10-17
Global Cosmed, producent kosmetyków i wyrobów chemii gospodarczej, zakupił aktywa niemieckiej spółki domal wittol Wasch und Reinigungsmittel, producenta środków czyszczących i detergentów o wieloletniej tradycji na rynku niemieckim.
Łączna wartość transakcji, po przeprowadzeniu inwentaryzacji, nie powinna przekroczyć 5,02 mln euro, z czego 3 mln euro zostało już zapłacone ze środków własnych. Przed dokonaniem przejęcia Global Cosmed zakupił już 100% udziałów w dwóch innych niemieckich spółkach: Global Cosmed Domal GmbH oraz Domal Grundstücksgesellschaft mbH. Dzięki temu uruchomi produkcję w zakładzie w Niemczech.
Przejęte aktywa to nieruchomości, na których niemiecka spółka prowadziła działalność operacyjną, a także maszyny i urządzenia, zapasy magazynowe oraz kontrakty na dostawy produktów. Przejęcie domal wittol jest kolejnym elementem realizacji strategii Global Cosmed zakładającej osiągnięcie pozycji czołowego producenta kosmetyków i wyrobów chemii gospodarczej pod marka prywatną w Polsce oraz liczącego się gracza na rynku europejskim.
- Global Cosmed zamierza dynamicznie zwiększać przychody w oparciu o tworzące się między spółkami synergie. Wzrost sprzedaży możliwy będzie dzięki budowie wspólnej bazy klientów, jak również wykorzystaniu doświadczenia pracowników obydwu przedsiębiorstw. Jednocześnie Global Cosmed będzie mógł poszerzyć ofertę produktów. Dzięki wykorzystaniu efektów skali możliwa będzie również optymalizacja kosztowa, która przełoży się na wzrost rentowności - twierdzi Ewa Wójcikowska, prezes Global Cosmed. - Zakup aktywów domal wittol to dla nas bardzo dobra inwestycja. Będziemy mieć możliwość szybkiego zwiększenia zdolności produkcyjnych, zaś dodatkowe synergie będą wynikały m.in. ze wspólnych zakupów surowców i opakowań. Poza tym spodziewamy się poprawy efektywności kosztowej w zakresie logistyki – dodaje prezes Wójcikowska.
Domal wittol jest firmą rozpoznawalną na rynku niemieckim z wieloletnią tradycją. Podobnie jak w przypadku Global Cosmed, jej głównym biznesem jest działalność w segmencie marek prywatnych. Produkty domal wittol są obecne w ponad 40 krajach, m.in. w Szwajcarii, Austrii, Rosji oraz w Azji. Poza produktami private label w ofercie firmy znajdują się marki domal, Triks, Frotte, Domax, OHO 3xW, Biophen oraz perfect.
Na koniec 2013 r. przychody Global Cosmed wzrosły o 10,6% w skali rocznej i wyniosły 157 mln zł. Czysty zysk zamknął się na poziomie 7,04 mln zł, co oznacza poprawę o 21% w stosunku do wyniku w 2012 r. Pierwsze półrocze 2014 r. również było dla spółki bardzo udane. Wypracowała ona 77,1 mln zł przychodów, a zysk netto wyniósł 4,1 mln zł wobec 3,2 mln zł w roku ubiegłym. W ciągu ostatnich kilku lat spółka znacząco rozwinęła działalność eksportową. Udział przychodów generowanych poza Polską w całości sprzedaży Global Cosmed wzrósł do 46% w pierwszym półroczu 2014 r. wobec 33% w analogicznym okresie roku ubiegłego.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...