2015-03-12
Polscy producenci wyrobów kosmetycznych podkreślają, że w ciągu ostatnich trzech lat ich pozycja na rynkach międzynarodowych znacząco wzrosła. Aktualnie Polska jest szóstym największym w Europie eksporterem kosmetyków.
Przyczyną sukcesu eksportowego rodzimych przedsiębiorstw są zarówno konsekwentnie realizowane strategie rozwojowe, jak również wsparcie, które otrzymywały one od 2012 r. w ramach Branżowego Programu Promocji Branży Przemysłu Kosmetycznego. Program już się skończył, ale na razie jego uczestnicy liczą korzyści z uczestnictwa w nim.
- W ciągu ostatnich trzech lat osiągnęliśmy spektakularne sukcesy eksportowe i możemy pochwalić się wzrostem sprzedaży zagranicznej na poziomie 180%. Obecnie eksportujemy nasze kosmetyki do więcej niż 35 krajów świata – mówi Steven Dawes, dyrektor ds. eksportu i importu w firmie Świt Pharma.
Podobną ocenę przedstawia Magdalena Tkaczyk, kierownik eksportu marki Silcare: - Ostatnie trzy lata były bardzo rozwojowe dla naszej firmy. Tempo, w jakim osiągaliśmy kolejne etapy, zdumiewa nas samych. Staliśmy się jednym z trzech największych producentów żeli UV w Europie, Odnotowywaliśmy wzrost sprzedaży eksportowej o 75% w stosunku rok do roku, natomiast asortyment zwiększaliśmy o 100 - 200 nowych produktów rocznie. Nasze produkty sprzedajemy już w 46 krajach – tłumaczy Magdalena Tkaczyk.
- Co roku odnotowujemy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży na rynki zagraniczne, co pozwala nam wierzyć, że postawienie na eksport jest strategicznie słusznym wyborem i w tym kierunku nadal chcemy się rozwijać. Dla przykładu, w niezwykle konkurencyjnym regionie Europy Centralnej i Zachodniej odnotowaliśmy duże wzrosty dla marki Lirene, dzięki odnowieniu asortymentu i nawiązaniu regularnej współpracy z sieciami Bipa, Rossmann, Kaufland czy Spar – dodaje Wiktoria Brzozowska z Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.
- Pojawiliśmy się na wielu nowych rynkach, na innych umocniliśmy swoją pozycję. Dobitnie świadczy o tym fakt, że w przeciągu ostatnich trzech lat przynajmniej podwoiliśmy liczbę rynków, na których jesteśmy obecni – ocenia Daniel Dziduch, specjalista ds. eksportu w spółce Bielenda.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...