2014-04-04
Polski rynek chemii gospodarczej i kosmetyków posiada w Europie doskonałą markę. Dotyczy to zarówno jego potencjału nabywczego, jak i uznania, jakim cieszą się działający w kraju producenci.
- Uczestniczyłam niedawno w odbywającym się we Frankfurcie spotkaniu niemieckiego Stowarzyszenia Producentów Środków Higieny Osobistej i Środków Piorących. Była to konferencja organizowana z myślą o producentach działających na rynku niemieckim w obszarze kosmetyków i chemii gospodarczej. Ponieważ ok. jedną trzecią swojej sprzedaży lokujemy w Niemczech, więc byliśmy uczestnikiem tego spotkania – opowiada Ewa Wójcikowska, prezes spółki Global Cosmed, będącej jednym z liderów polskiego rynku chemii gospodarczej i przemysłu kosmetycznego. Firma produkuje m.in. płyny do kąpieli, żele pod prysznic i mydła w płynie, a także wyroby chemii gospodarczej w postaci płynów i koncentratów do prania i płukania tkanin, domowych środków czystości. W Niemczech jej wyroby dostępne są w sieciach Aldi i Kaufland.
– W trakcie spotkania były przedstawiane analizy niemieckich producentów opisujące ich doświadczenia z pracy na rynkach eksportowych. Skupiono się na Brazylii, Chinach, Rosji i Polsce – kontynuuje prezes Global Cosmed. - Nasz kraj został zaprezentowany, jako najlepszy w tym gronie. Jeszcze nigdy nie słyszałam od Niemców tylu dobrych słów na temat możliwości prowadzenia biznesu w Polce. Wcześniej wyrażali się oni o tych kwestiach raczej ironicznie. Teraz nie mogli wyjść z zachwytu nad tempem, w jakim rozwija się branża w Polsce, zarówno jeśli chodzi o wzrost możliwej sprzedaży, jak i potencjał produkcyjny firm. Zwracali uwagę, że rośnie siła nabywcza Polaków oraz poprawia się gust w kwestiach chemiczno – kosmetycznych. Nasz kraj został polecony, jako przysłowiowa perełka na tle całej Europy. Jesteśmy wprawdzie zagłębiem chemiczno kosmetycznym w Europie z uwagi na liczbę działających u nas firm, ale pomimo tego Niemcy dostrzegają, że wciąż nad Wisłą jest miejsce do rozwoju swego biznesu – dodaje Ewa Wójcikowska.
Biorąc pod uwagę dane statystyczne polskiego rynku kosmetycznego i chemii gospodarczej, to w 2013 r. w obszarze wyrobów markowych zanotował on stratę obrotów na poziomie ok. 2%. Bardzo mocno wzrósł za to segment private label, stanowiący drugi filar całego przemysłu. Jego przyrost osiągnął poziom 9-13%.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...
Kosmetyczne targi w Bolonii przyciągnęły tysiące gości
Targi Cosmoprof w Bolonii to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kosmetycznej na świecie, przyciągające...
World of Build Expo zgromadziły branżę budowlaną
Targi World of BUILD Expo zgromadziły w Nadarzynie czołowych ekspertów i innowatorów w branży...