2017-07-13
W ocenie Barbary Czarnockiej, dyrektor zarządzającej spółki Resinex Poland, sytuację na rynku tworzyw sztucznych w Polsce jest pozytywna Jest to generalna uwaga obejmująca nie tylko osiągnięcia spółki Resinex, ale dotycząca wszystkich podmiotów specjalizujących się w sprzedaży surowców.
- Szczególnie pierwszy kwartał tego roku był dla naszej firmy znakomity, ale było to konsekwencją oczekiwanych podwyżek cen. Popyt wciąż jest duży, czego dowodem są osiągnięte przez nas rezultaty, jakkolwiek dostępność tworzyw, szczególnie konstrukcyjnych jest już mocno ograniczona. Wzrosty sprzedaży surowców na koniec marca br., względem analogicznego okresu roku wcześniejszego, wynosiły nawet kilkadziesiąt procent. Oczywiście klienci nie przyjęli łagodnie podwyżek cen. Na rynku tworzyw masowych wzrastały one średnio o kilkadziesiąt euro, ale już na rynku tworzyw konstrukcyjnych były to wzrosty nawet o kilkaset euro z miesiąca na miesiąc. Przetwórcy podejmują jednak próbę poszukiwania zastępczych towarów lub posiłkują się surowcami z Dalekiego Wschodu. Jest to jednak działanie doraźne, nie sposób w oparciu o nie, gdy jest się dużym przetwórcą, funkcjonować przez dłuższy czas. Wiadomo bowiem, że i dla dystrybutorów znaczące podwyżki cen to wyzwanie, bo wtedy znacznie trudniej wypracowywać zysk. Tym bardziej, że my generalnie pracujemy na niskich marżach, ponosimy do tego określone stałe wydatki związane z obsługą magazynową, czy też z serwisem logistycznym realizującym dostawy do małych i średnich odbiorców, którzy najczęściej zamawiają paletowe ilości tworzyw – tłumaczy w rozmowie z „Chemia i Biznes” Barbara Czarnocka.
Dodaje przy tym, iż wspominane podwyżki spowodowały, że firma musiała w wielu przypadkach podejmować trudne decyzje o minimalizowaniu własnych marż tak, aby utrzymać istniejące relacje biznesowe z klientami i w taki sposób pomóc im w tej niezbyt łatwej sytuacji.
- Negatywnym zjawiskiem, na które trzeba zwrócić uwagę, jest narastające pojawianie się zatorów płatniczych ze strony klientów. Wynika to najprawdopodobniej z rosnących cen tworzyw. Bronimy się przed tym w każdy możliwy sposób, ubezpieczając nasze transakcje, jak również zwracając uwagę na koniunkturę w danych segmentach rynku przetwórstwa tworzyw sztucznych – przekonuje dyrektor zarządzająca Resinex Poland.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...