Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Popyt na kosmetyki naturalne będzie rósł

2021-02-25  / Autor: Anna Jarosik

Zgodnie z raportem opublikowanym przez międzynarodową Agencją Allied Market Research, globalny rynek kosmetyków wyceniono na 380,2 mld dolarów na koniec 2020 roku. Przewidywane tempo wzrostu do roku 2027 wynieść ma 5,3%.

Rynek kosmetyczny od lat odnotowuje trwały wzrost, m.in. ze względu na rosnącą populację kobiet dbających o urodę. Kilka innych czynników, typu wzrost siły roboczej wśród kobiet, wzrost świadomości w zakresie zachowania urody oraz zmiana stylu życia, znacząco wpłynęło na rozwój trendów na rynku kosmetycznym. Z analizy geograficznej wynika, że to Azja wnosi najwięcej przychodów do globalnej branży i tam wzrost jest szybszy niż przeciętna światowa i sięga 6,5% w skali roku.

W kolejnych latach szczególnie mocno wzrośnie zapotrzebowanie na ziołowe i naturalne produkty kosmetyczne. Rośnie też świadomość w zakresie mody czerpanej z natury i przede wszystkim produktów do pielęgnacji skóry pochodzenia naturalnego. Czynniki te dodatkowo napędzają rozwój rynku kosmetycznego.

To, co aktualnie wyróżnia globalny rynek kosmetyczny to fakt, że dostępna jest na nim bardzo szeroka gama kosmetyków przeznaczona do głębokiego odżywiania skóry, typu balsamy, kremy, dezodoranty, kosmetyki do włosów i olejki eteryczne. Ponadto wzrosła świadomość wśród mężczyzn dotycząca dobrego samopoczucia i wyglądu, co napędza sprzedaż produktów kosmetycznych. Ponadto, ze względu na intensywny tryb życia i zmienne warunki klimatyczne, mężczyźni sięgają po produkty do pielęgnacji skóry, opalania i pielęgnacji włosów. W ten sposób produkty kosmetyczne pomagają w leczeniu i zapewniają ochronę przed zmęczeniem oraz suchą i matową skórą, co wpływa na zwiększone zapotrzebowanie na tego typu kosmetyki, w skali świata.

Co więcej, w związku z wybuchem pandemii COVID-19, producenci znacząco zwiększyli liczbę reklam w mediach społecznościowych dotyczących stosowania ziołowych produktów do pielęgnacji skóry, aby w ten sposób dotrzeć do szerszej grupy konsumentów. Jednak wprowadzenie na całym świecie lockdownu wpłynęło hamująco na lokalną i międzynarodową produkcję produktów do pielęgnacji skóry, wstrzymując tym samym wzrost całego rynku. Tym samym wybuch COVID-19 negatywnie odbił się na rynku kosmetycznym w 2020 roku: spadła sprzedaż, a wiele działań badawczo-rozwojowych zostało wstrzymanych.

Oczekuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat zapotrzebowanie na kosmetyki naturalne znacznie wzrośnie. Okazuje się, że konsumenci wolą używać produkty kosmetyczne, które są mniej szkodliwe i mają minimalne skutki uboczne. Ponadto producenci coraz powszechniej wykorzystają naturalne składniki w produktach do pielęgnacji skóry i włosów, aby w ten sposób zaspokoić potrzeby konsumentów. Wielu dużych graczy rynkowych, m.in. L'Oreal; Unilever; Color Bar oraz Avon Products planują zainwestować duże środki w promocję naturalnych aspektów swoich produktów kosmetycznych.


przemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie