2024-07-01
W wielu krajach pomimo wzrastającej popularności elektronicznych alternatyw nie maleje popyt na tradycyjne świece parafinowe. Według danych opublikowanych przez portal Statista, w 2024 r. przychody segmentu rynku świec na całym świecie osiągną wartość 11,11 mld dolarów, by pod koniec dekady wynieść ok. 15 mld dol. Spółka Polwax jest przekonana, że jeszcze przez wiele lat najważniejszym spośród surowców wykorzystywanych do produkcji świec pozostanie parafina.
Globalny rynek świec jest podzielony ze względu na surowiec wykorzystywany do ich wytwarzania. Niezależnie od pojawiających się nowinek technologicznych nadal najczęściej produkowana, wybierana i kupowana jest świeca z wosku parafinowego. Pomimo rosnącego wykorzystania wosków sojowego, pszczelego i roślinnych parafina utrzymuje dominację na rynku. Wszechstronność zastosowań wosków parafinowych, przystępność cenowa i ugruntowana infrastruktura produkcyjna przyczyniają się do ich ciągłej popularności. Świece z wosków parafinowych są w tej kategorii produktami pierwszego wyboru.
- W historii spółki produkcja świec nie jest niczym nowym. Przez wiele lat pod marką Prometeo wytwarzane były tradycyjne świece parafinowe. Teraz rozszerzamy ofertę, by odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie sieci handlowych i klientów na rozwiązania ekologiczne, i wzbogacamy nasze produkty o inne surowce pochodzenia naturalnego. Haveno to nie tylko nowa linia produktów, ale także nowe podejście do rynku i klienta. Chcemy być postrzegani jako marka, która wykorzystuje różnorodne materiały, zwracając uwagę na zrównoważony rozwój i ekologię – przekonuje Katarzyna Łudczak, kierownik marketingu spółki Polwax.
Atutem, który pomoże spółce i jej produktom na bardzo konkurencyjnym rynku, ma być – obok relacji z sieciami handlowymi – unikalny design.
– Przygotowywanie oferty trwało długo, dlatego że dosłownie każdy produkt jest wynikiem setek godzin testów i badań, które doskonalą nasze techniki produkcji. Każda udana próba przybliżyła nas do stworzenia idealnej świecy o niepowtarzalnym aromacie. Nie chcieliśmy powielać już istniejących produktów. Postawiliśmy na własne, autorskie propozycje. Na aktualnie dostępną kolekcję świec Haveno, którą nasza spółka zamierza rozwijać, składa się wachlarz produktów, począwszy od świec maszynowych i rustykalnych, skończywszy na produktach zalewanych w szklanych i metalowych pojemnikach. W nawiązaniu do tradycji, oprócz podstawowych kolekcji, pojawią się również kolekcje sezonowe. Będą to ręcznie wytwarzane świece w kształtach charakterystycznych dla poszczególnych świąt, wzbogacone nowoczesnym wzornictwem i modną paletą barw – dodaje Katarzyna Łudczak.
Systematycznie rośnie też w Polsce zapotrzebowanie na ręcznie robione świece zapachowe w tradycyjne wzory, odzwierciedlające bogate dziedzictwo kulturowe kraju.
- Stając dziś przed półką, mamy do wyboru dziesiątki różnych świec. Kolory, zapachy, opakowania i wybarwienie szkła – tym producenci starają się przyciągnąć naszą uwagę. Oczywiście rynek jest na swój sposób poukładany i nie ma na nim niszy, która tylko na nas czeka, ale też ceni i poszukuje producentów, których atutem jest elastyczność produkcji i zdolność dostosowywania się do potrzeb różnorodnych klientów. Jesteśmy w stanie sprostać oczekiwaniom zarówno małych sklepików, hurtowni, dużych sieci handlowych, jak i klientów szukających produktów pod markę własną. Nasze doświadczenie w pracy z parafiną, zdobywane przez lata, daje nam przewagę, której może brakować wielu innym producentom. Lata badania i sprawdzania parafin pochodzących z najdalszych zakątków świata, ich zestawiania w celu osiągnięcia najlepszych parametrów, kilometry spalonych knotów dla uzyskania efektu równego płomienia i załoga z wieloletnim doświadczeniem – to nasze kluczowe atuty.
Według najnowszych danych Eurostatu, ponad 1/3 unijnych świec eksportowana jest z Polski. W 2022 r. nasz kraj wyeksportował świece o wartości 922 mln euro (38% całkowitego eksportu świec pod względem wartości), wyprzedzając Holandię (246 mln euro, 10%) i Niemcy (205 mln euro, 8%). Prawie 1/3 unijnego eksportu świec do krajów spoza UE trafiła do Wielkiej Brytanii (159 mln euro, czyli 30%). Odbiorcą pozostałego eksportu świec z UE były głównie Stany Zjednoczone (80 mln euro, 15%) i Szwajcaria (72 mln euro, 14%).
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...