2023-09-27
Rynek świec i zniczy, a wraz z nimi również wosków parafinowych zmienia się praktycznie nieustannie. Podatny jest na wpływy wyznaczające trendy w modzie i te same czynniki, które odpowiadają za konsumenckie nastroje.
- W tym dynamicznym świecie biznesu świec i zniczy Polwax od lat utrzymuje pozycję jednego z najważniejszych na rynku producentów i dystrybutorów parafin przemysłowych, będąc jednocześnie producentem zniczy, wkładów do zniczy oraz świec i lampionów serwetkowych. Naturalnym krokiem w rozwoju oferty było wprowadzenie własnej marki handlowej Haveno. Chcemy bowiem kontynuować wieloletnią tradycję i zaangażowanie spółki w tworzenie produktów gotowych dla rynku świecowo-zniczowego. Postanowiliśmy jeszcze bardziej wzmocnić naszą identyfikację w tej dziedzinie, właśnie poprzez wprowadzenie marki Haveno. To również odpowiedź na pytania od naszych partnerów handlowych – mówi Małgorzata Mikoś, dyrektor handlowa spółki Polwax.
Pod nową marką dostępne są znicze w różnych rozmiarach, o rozmaitych kształtach i wzorach, zalewane bądź z odpowiednio dopasowanym wkładem; wkłady do zniczy w wielu rozmiarach i o różnych czasach palenia. Dostępne są ponadto świece: od minimalistycznych, wykonywanych maszynowo (walce, kule, lampiony), przez zalewane w pojemnikach, aż po zdobione, robione ręcznie. Produkty opracowane zostały z myślą o konkretnej grupie odbiorców.
– Nie wszystkie sieci handlowe decydują się na sprzedaż produktów pod własnymi markami. Niektóre preferują wyroby od renomowanych producentów, które gwarantują wysoką jakość i stanowią wartość dodaną w ich ofercie. Marka Haveno daje taką możliwość w obszarze produktów świecowo-zniczowych. Niemniej nie ograniczamy się jedynie do tej kwestii i nie ma większych problemów, gdyby któryś z produktów sygnowanych ta marką trafił do sprzedaży w innym handlowym koncepcie. Od lat współpracujemy z sieciami, które chcą wprowadzić produkty pod własnym brandem – komentuje Małgorzata Mikoś.
Pod koniec ubiegłego roku raport GfK Polonia informował, że marki własne stanowią już ponad 20% sprzedaży koszyka FMCG (produkty pierwszej potrzeby), a co najmniej raz w roku sięga po nie 13,5 mln polskich gospodarstw domowych.
Spółka od lat aktywnie działa na rzecz utrzymania równowagi na polskim rynku, w obszarach zarówno produkcji i dystrybucji surowców, jak i gotowych produktów.
– Osiągnięcie tego celu wymaga podejmowania różnorodnych działań handlowych zapobiegających sytuacjom, w których mogą pojawić się niedobory surowców, co mogłoby negatywnie wpłynąć na realizację kluczowych dla spółki kontraktów. Również planowanie produkcji świec i lampionów, które są ważnym elementem naszej oferty, opiera się na dokładnych i wszechstronnych analizach. Nie możemy sobie pozwolić na produkcję w nadmiarze zakładając, że wyroby te zawsze znajdą nabywców. Każda niesprzedana paleta wiąże się z rzeczywistymi kosztami i dlatego podejście oparte na analizach jest kluczowe dla utrzymania efektywności operacyjnej oraz zarządzania ryzykiem na tym konkurencyjnym rynku – dodaje Małgorzata Mikoś.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...