Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Polwax na rynku świecy i zniczy

2023-09-27

Rynek świec i zniczy, a wraz z nimi również wosków parafinowych zmienia się praktycznie nieustannie. Podatny jest na wpływy wyznaczające trendy w modzie i te same czynniki, które odpowiadają za konsumenckie nastroje.

- W tym dynamicznym świecie biznesu świec i zniczy Polwax od lat utrzymuje pozycję jednego z najważniejszych na rynku producentów i dystrybutorów parafin przemysłowych, będąc jednocześnie producentem zniczy, wkładów do zniczy oraz świec i lampionów serwetkowych. Naturalnym krokiem w rozwoju oferty było wprowadzenie własnej marki handlowej Haveno. Chcemy bowiem kontynuować wieloletnią tradycję i zaangażowanie spółki w tworzenie produktów gotowych dla rynku świecowo-zniczowego. Postanowiliśmy jeszcze bardziej wzmocnić naszą identyfikację w tej dziedzinie, właśnie poprzez wprowadzenie marki Haveno. To również odpowiedź na pytania od naszych partnerów handlowych – mówi Małgorzata Mikoś, dyrektor handlowa spółki Polwax.

Pod nową marką dostępne są znicze w różnych rozmiarach, o rozmaitych kształtach i wzorach, zalewane bądź z odpowiednio dopasowanym wkładem; wkłady do zniczy w wielu rozmiarach i o różnych czasach palenia. Dostępne są ponadto świece: od minimalistycznych, wykonywanych maszynowo (walce, kule, lampiony), przez zalewane w pojemnikach, aż po zdobione, robione ręcznie. Produkty opracowane zostały z myślą o konkretnej grupie odbiorców.

– Nie wszystkie sieci handlowe decydują się na sprzedaż produktów pod własnymi markami. Niektóre preferują wyroby od renomowanych producentów, które gwarantują wysoką jakość i stanowią wartość dodaną w ich ofercie. Marka Haveno daje taką możliwość w obszarze produktów świecowo-zniczowych. Niemniej nie ograniczamy się jedynie do tej kwestii i nie ma większych problemów, gdyby któryś z produktów sygnowanych ta marką trafił do sprzedaży w innym handlowym koncepcie. Od lat współpracujemy z sieciami, które chcą wprowadzić produkty pod własnym brandem – komentuje Małgorzata Mikoś.

Pod koniec ubiegłego roku raport GfK Polonia informował, że marki własne stanowią już ponad 20% sprzedaży koszyka FMCG (produkty pierwszej potrzeby), a co najmniej raz w roku sięga po nie 13,5 mln polskich gospodarstw domowych.

Spółka od lat aktywnie działa na rzecz utrzymania równowagi na polskim rynku, w obszarach zarówno produkcji i dystrybucji surowców, jak i gotowych produktów.

– Osiągnięcie tego celu wymaga podejmowania różnorodnych działań handlowych zapobiegających sytuacjom, w których mogą pojawić się niedobory surowców, co mogłoby negatywnie wpłynąć na realizację kluczowych dla spółki kontraktów. Również planowanie produkcji świec i lampionów, które są ważnym elementem naszej oferty, opiera się na dokładnych i wszechstronnych analizach. Nie możemy sobie pozwolić na produkcję w nadmiarze zakładając, że wyroby te zawsze znajdą nabywców. Każda niesprzedana paleta wiąże się z rzeczywistymi kosztami i dlatego podejście oparte na analizach jest kluczowe dla utrzymania efektywności operacyjnej oraz zarządzania ryzykiem na tym konkurencyjnym rynku – dodaje Małgorzata Mikoś.



Polwaxparafinyświece

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie