Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego zachęca: pierzmy mądrze

Data publikacji: 2018-04-13

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego zorganizowało w Warszawie spotkanie poświęcone prawidłowemu postępowaniu podczas prania z użyciem płynów do prania.

Anna Oborska, dyrektor generalny Stowarzyszenia wyjaśniła podczas spotkania, że detergenty do prania to pozycja, która pochłania blisko 50% sumy wydatków na zakupy chemii gospodarczej w statystycznym polskim domu. W jej opinii, warto wobec tego mieć pewność, że środków tych używamy w sposób prawidłowy, a tym samym ekonomiczny. Najlepsze wykorzystanie walorów płynów do prania jest zaś możliwe tylko wtedy, gdy konsumenci precyzyjnie stosują się do zaleceń producenta. Dzięki prawidłowemu dozowaniu środków piorących i dochowaniu kilku zasad można istotnie ograniczyć koszty prania oraz jego wpływ na środowisko.

- Przemysł detergentowy to ogromnie innowacyjna branża, która co roku inwestuje znaczne środki w badania i rozwój. W ostatnim czasie pojawia się na rynku coraz więcej produktów, które dzięki wysokiej koncentracji pozwalają na stosowanie coraz mniejszej dozy i tym samym zmniejszenie opakowań jednostkowych, przy zachowaniu dotychczasowej liczby prań dla standardowego wsadu prania (4,5 kg). Usunięcie zabrudzeń, a także zapobieganie ponownemu osadzaniu się brudu, jest w tych nowoczesnych produktach możliwe dzięki odpowiednio dobranym składnikom, a także właściwej kolejności ich uwalniania – mówiła Anna Oborska, dyrektor generalny Stowarzyszenia.

Dodała także, iż usuwanie zabrudzeń to podstawowa, ale nie jedyna funkcja skutecznych środków do prania. Dobry płyn, czy proszek musi jednocześnie chronić kolory odzieży przed blaknięciem, wzmacniać biel, a także chronić tkaniny. Nie należy także zapominać o bezpieczeństwie produktu. Ta kwestia jest zresztą przedmiotem szczególnej troski firm, które dbają o zrównoważony rozwój. Jej owocem jest właśnie pojawienie się na rynku produktów coraz bardziej skoncentrowanych, które pozwalają na dozowanie płynu na poziomie poniżej 55 ml na jedno pranie. Efekty tej innowacji to mniejsze zużycie surowców, opakowań, energii i wody w procesie produkcji, ograniczenie potrzeb transportowych i emisji dwutlenku węgla, a także mniejsza liczba odpadów komunalnych. Te działania są inspirowane i promowane przez europejską organizację branży detergentowej A.I.S.E. (International Association for Soaps Detergents and Maintenance Products), które zachęca producentów środków do prania m.in. do podejmowania dobrowolnych zobowiązań obniżania dozy z myślą o konsumentach i o środowisku. Konsumenci, kupując produkty skoncentrowane, nabywają mniejsze, a więc lżejsze opakowanie, aby wyprać tyle samo, co wcześniej.

- Jest jednak istotny warunek ekonomicznego prania: czytajmy uważnie etykiety! – w szczególności - informacje o dozowaniu środka. Tylko precyzyjne dozowanie preparatu da optymalny wynik. Sypiąc lub lejąc „na oko”, nie wykorzystujemy w pełni szansy, którą dają nam nowoczesne płyny, czy proszki do prania. W poszukiwaniu oszczędności, warto także pamiętać o tym, jak wybrać najbardziej atrakcyjną ofertę podczas zakupów. Z badań przeprowadzonych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości A.I.S.E. (the International Association for Soaps, Detergents and Maintenance Products) wynika, że czynnikami najistotniejszymi dla decyzji zakupowych Polek są cena za kilogram oraz cena za opakowanie. Tu potrzebne są jednak zmiany. Kupując produkt nie porównujmy cen patrząc jedynie na wielkość opakowania lub jego cenę – jeśli bowiem na półce znajdą się obok siebie produkty nieskoncentrowane i skoncentrowane, ta metoda może wówczas prowadzić do błędnych decyzji – przestrzegała Anna Oborska. - Patrzmy na ile prań wystarczy dany produkt – tę informację producent zamieszcza na froncie opakowania. To kosz wypełniony ubraniami, na którym nadrukowana jest liczba, która informuje na ile prań wystarczy opakowanie. Dzieląc cenę produktu przez tę wartość otrzymamy rzetelną informację o faktycznym koszcie jednego prania (przy właściwym dozowaniu danego środka). Wówczas wybór najbardziej ekonomicznej oferty jest już bardzo prosty – zakończyła dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.


chemia gospodardczadetergentypłyny do płukaniaPolskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy posiadasz akcję polskich spółek giełdowych z przemysłu chemicznego?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie