2025-09-24
W japońskiej Osace rozpoczęły się targi Cosme Week (24 - 26 września br.) dla przemysłu kosmetycznego. Wydarzenie gromadzi wystawców z Polski, z ich bogatą ofertą i nowatorskimi technologiami.
Polscy producenci sektora kosmetycznego umiejętnie łączą nowoczesne rozwiązania ze stuletnią tradycją i doświadczeniem. Ich otwartość na potrzeby rynku, dopasowanie oferty do oczekiwań najbardziej wymagających klientów, a także pomysłowość i innowacyjne podejście pozwoliły Polsce stać się jednym z liderów branży kosmetycznej w Europie. Dziś polskie kosmetyki są coraz bardziej doceniane także na innych kontynentach, w tym m.in. w Azji. Potwierdzeniem tego mają być targi Cosme Week.
– W 2024 roku Polska charakteryzowała się najwyższą dynamiką wzrostu rynku kosmetycznego (16,8%) w całej Unii Europejskiej, co daje producentom z Polski możliwość szybkiego zwiększania udziału w rynkach zagranicznych. Pomagają w tym także wysoko wykwalifikowane kadry, kompleksowe zaplecze produkcyjne i korzystne położenie geograficzne. To wszystko razem sprawiło, że w 2024 roku wartość eksportu polskich kosmetyków osiągnęła rekordowy poziom 6 mld euro - mówi Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Jak dodaje, polski sektor kosmetyczny zyskuje światowe uznanie dzięki otwartości na potrzeby konsumentów i bogatej gamie produktów, obejmującej wysokiej jakości kosmetyki oraz wszystkie kategorie produktów białych i kolorowych. Sukces ten to także zasługa umiejętnego łączenia najnowszych osiągnięć nauki z tradycją. Obok stuletniego doświadczenia przemysł czerpie z aktualnych prac badawczo-rozwojowych.
Za kształcenie kadr zgodnie z nowoczesnymi trendami odpowiadają liczne placówki naukowe, mające w programach kierunki z obszaru chemii kosmetycznej i kosmetologii. Dzięki temu polska branża kosmetyczna to dziś przeszło 1,3 tys. producentów – od dużych firm po mikroprzedsiębiorców. Tworzą oni ponad 65 tys. miejsc pracy w całym łańcuchu wartości, co stanowi niespełna 10% wszystkich zatrudnionych w unijnym przemyśle kosmetycznym.
- W międzynarodowej ekspansji polska branża kosmetyczna może liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. PAIH zapewnia przedsiębiorcom pomoc merytoryczną i realizuje liczne inicjatywy o charakterze promocyjnym, wzmacniające pozytywny wizerunek rodzimego sektora kosmetycznego na całym świecie. Polscy przedsiębiorcy z sektora kosmetycznego chętnie włączają się w inicjatywy PAIH. Najbliższą możliwością do zapoznania się z szerokim wachlarzem ich produktów i usług będą targi kosmetyczne Cosme Week w Osace. W ramach projektu Brand HUB PAIH organizuje tam stoisko narodowe, gdzie zostanie zaprezentowana polska oferta kosmetyczna. Zapraszamy do odwiedzin – mówi Dorota Szczytowicz z PAIH, koordynatorka działań promocyjnych dla sektora kosmetycznego w ramach projektu Brand HUB.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...