Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Polskie kosmetyki chcą podbić Japonię

2016-01-13

Polskie kosmetyki wkraczają na rynek japoński. Po raz pierwszy na największych targach kosmetycznych w Kraju Kwitnącej Wiśni gościł będzie Polski Pawilon Narodowy.

Pięć polskich firm zaprezentuje się podczas zbliżających się targów kosmetycznych Cosme Tokyo. To największa w Japonii impreza tej branży, która odbędzie się w terminie 20-22 stycznia 2016 r. Polski Pawilon Narodowy, tworzony przez pięciu wystawców w postaci firm Farmina, Farmona, Floslek, IMPA i Organique, zadebiutuje w trakcie tej wystawy. Na miejscu działać będzie także polski punkt promocyjno-informacyjny prowadzony przez pracowników Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Tokio.

To ważna wiadomość, gdyż Japonia jest drugim po Stanach Zjednoczonych największym kosmetycznym rynkiem świata. Jego wartość sięga 47 mld dolarów. Systematycznie rośnie tam zapotrzebowanie na kosmetyki importowane. W ciągu ostatnich lat wartość importu podwoiła się i aktualnie osiąga poziom ok. 2,2 mld dolarów. Wyjątkowo dużym zainteresowaniem cieszą się w Japonii kosmetyki naturalne i ekologiczne. Rynek tych produktów w 2015 r. osiągnął wartość 1 mld dolarów i urósł w stosunku do roku wcześniejszego o prawie 6%.

Dla większości polskich wystawców udział w targach Cosme Tokyo to pierwsza wizyta na japońskim rynku. Wyjątkiem jest jedynie spółka Floslek.

- Współpracujemy z Japonią już od trzech lat, choć to są nasze pierwsze targi na tym rynku. Ciągle jednak pracujemy na rozwojem naszej oferty w tym kraju. Chcemy rozszerzyć dystrybucję w samej Japonii oraz nawiązać współpracę z sąsiadującymi krajami – tłumaczy Beata Jastrzębska, dyrektor rozwoju eksportu w Laboratorium Kosmetycznym Floslek.

Z kolei wrocławski producent Organique liczy na zainteresowanie ofertą kosmetyków naturalnych.

- Japońskie klientki zwracają uwagę na składy kosmetyków i w coraz większym stopniu doceniają kosmetyki naturalne i ekologiczne. Moda na życie zgodne z naturą przenosi się również na kosmetyki. Uważamy, że nasza oferta już teraz jest dostosowana do wymagań klienta japońskiego. Jednocześnie, co nie jest bez znaczenia, nasze ceny są bardzo atrakcyjne w porównaniu z cenami innych producentów światowych – mówi Leszek Majcherczyk, kierownik działu eksportu w Organique.

Także krakowska Farmona jedzie do Japonii z konkretną propozycją.

- Uważamy, że japońskich konsumentów zainteresują przede wszystkim nasze kosmetyki wybielające oraz profesjonalne. Podczas targów zaprezentujemy produkty, które naszym zdaniem spełnią oczekiwania najbardziej wymagających klientów – przyznaje Dana Bartoszewicz, kierownik działu eksportu w Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona.

Wśród przeszkód do pokonania polscy producenci wymieniają przede wszystkim czasochłonny i skomplikowany proces certyfikacji produktów przed dopuszczeniem ich do sprzedaży.

- Największymi przeszkodami dla zagranicznych przedsiębiorców są w Japonii bariery wejściowe: wymogi certyfikacyjne, ale także odmienności kulturowe i językowe – przyznaje Magdalena Sierocka, menedżer eksportu w firmie IMPA.


przemysł kosmetycznytargiFarminaFarmonaFloslekIMPAOrganique

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie