Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego podkreśla wagę branżowych partnerstw

2020-02-19

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego chwali partnerstwa zawierane przez firmy z branży, których celem jest promowanie idei gospodarki o obiegu zamkniętym.

Jak przyznają przedstawiciele PZPK, partnerskie porozumienia zawierane przez firmy kosmetyczne z innymi uczestnikami rynku pozwalają im na synergię wzajemnych atutów i możliwości. Partnerstwa zgodne z ideą gospodarki o obiegu zamkniętym oraz w obszarze zrównoważonych opakowań pozwalają na wymianę wiedzy i doświadczeń niedostępnych w inny sposób dla danego uczestnika rynku. Ułatwiają realizację zrównoważonych celów i promują wzorcowe praktyki w bran¬ży kosmetycznej w tym obszarze. W ocenie Związku, współpraca z innymi uczestnikami łańcucha wartości umożliwia optymalizację procesów, lepsze wykorzystanie zasobów i pozwala zmniejszać ilość oraz wpływ od¬padów na środowisko. Partnerstwa pełnią ponadto rolę inkubatora dla dalszych pomysłów. Doświadczenia pokazują, że projekty w zakresie budowania partnerstw przynoszą korzyści, których indywidualnie przedsiębiorstwa nie byłyby w stanie osiągnąć.

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego podaje przykłady licznych partnerstw, do których należą organizacje z branży kosmetycznej, budując w ten sposób obraz tego przemysłu, jako sektora zaangażowanego w proces transformacji gospodarki w kierunku modelu o obiegu zamkniętym.

Circular Plastics Alliance 
Circular Plastics Alliance zrzesza podmioty publiczne i prywatne działające w szeroko rozumianym sektorze tworzyw sztucznych i ma na celu promowanie dobrowolnych działań i zobowiązań w zakresie pozyskiwania tworzyw z recyklingu. Stowarzyszenie odpowiada na wezwanie Komisji Europejskiej zawarte w Europejskiej Strategii na Rzecz Tworzyw Sztucznych. Jej głównym punktem jest zapewnienie, że w 2025 roku co najmniej 10 mln ton tworzyw sztucznych z recyklingu zostanie wykorzystane do produkcji nowych wyrobów. Deklaracja została podpisana przez najważniejsze, europejskie organizacje w całym łańcuchu wartości opakowań, w tym Stowarzyszenie Cosmetics Europe, którego członkiem jest Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego.

SPICE − The Sustainable Packaging Initiative for CosmEtics 
Wspólna inicjatywa grupy L’Oréal i firmy konsultingowej Quantis w zakresie zrównoważonego rozwoju, której celem jest opracowanie rozwiązań dla zrównoważonych opakowań. SPICE zrzesza kilkanaście firm i organizacji z branży kosmetycznej, które wypracowują i publikują dane, metody i rozwiązania, aby wspierać rozwój zrównoważonych, ekologicznych opakowań.

Trzema głównymi obszarami prac tej organizacji jest opracowanie wytycznych i polityk w zakresie zrównoważonych opakowań dla branży kosmetycznej; wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w oparciu o obiektywne kryteria eco-design; rozwój komunikacji z konsumentami i zapewnienie większej przejrzystości informacji w zakresie wpływu produktów na środowisko. 

New Plastics Economy 
New Plastics Economy to inicjatywa Fundacji Ellen MacArthur, która promuje stworze¬nie systemu zarządzania tworzywami sztucznymi zgodnego z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym. Była to pierwsza globalna inicjatywa realizująca cele Europejskiej Strategii na Rzecz Tworzyw Sztucznych. Sygnatariusze mają przemyśleć i przeprojektować przyszłość tworzyw sztucznych, począwszy od opakowań.

Inicjatywa skupia ponad 400 interesariuszy. Prowadzona jest przez Fundację Ellen MacArthur we współpracy z szeroką grupą wiodących firm, miast, filantropów, rządów, naukowców, studentów, organizacji pozarządowych i obywateli.

Bioplastic Feedstock Alliance 
Program ma na celu wsparcie odpowiedzialnego stosowania surowców uzyskiwanych z odnawialnych źródeł w produkcji tworzyw sztucznych. Biorą w nim udział przedstawiciele świata nauki, liderzy organizacji pozarządowych oraz partnerzy z przemysłów produktów konsumenckich (w tym przemysłu kosmetycznego). Razem mają pomóc w odpowiedzialnym doborze surowców wykorzystywanych w produkcji biotworzyw oraz zachęcić do bardziej zrównoważonego przepływu materiałów w łańcuch dostaw.

Alliance To End Plastics Waste 
Celem inicjatywy jest udział w wyeliminowaniu odpadów tworzyw sztucznych ze środowiska. Organizacja ma za zadanie wypracować rozwiązania wspierające obieg zamknięty opakowań poprzez promocję ponownego użycia tworzyw, minimalizację ilości odpadów z nich powstających oraz prawidłowe ich zagospodarowanie. Działania obejmować będą następujące obszary: infrastruktura, innowacje, edukacja oraz usuwanie istniejących zanieczyszczeń z tworzyw. Członkowie inicjatywy (globalne firmy sektora tworzyw i produktów konsumenckich powiązane z branżą opakowań, w tym wybrani członkowie stowarzyszenia Cosmetics Europe) zadeklarowali wsparcie finansowe inicjatywy w wysokości 1,5 mld dolarów w ciągu pięciu najbliższych lat.

Koalicja 5 Frakcji 
Koalicja 5 frakcji jest inicjatywą powstałą w ramach „Kampanii 17 celów”. Koalicja 5 Frakcji przygotowała pierwszy w Polsce jednolity, przejrzysty system piktogramów na opakowania, informujący konsumenta jak postępować z odpadami. Jest on dostosowany do nowego prawa w zakresie segregacji odpadów na pięć frakcji.

Producenci opakowań i wyrobów w opakowaniach mogą umieszczać przygotowane przez Koalicję piktogramy na swoich opakowaniach, a samorządy i firmy na pojemnikach na odpady. Wszystkie podmioty zaangażowane w recykling, odzysk opakowań i edukację ekologiczną mogą włączyć się we wspólne projekty edukacyjne Koalicji, promujące oznakowanie i właściwą segregację odpadów.

Polski Pakt na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych
Jedna z inicjatyw w ramach Kampanii 17 Celów. Pakt zawiązała grupa firm wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych i firmy związane z łańcuchem wartości opakowań – liderzy swoich branż, a także organizacje branżowe i pozarządowe.

Sygnatariusze Paktu mają stworzyć Mapę Drogową z propozycjami rozwiązań w kierunku przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tworzyw sztucznych w Polsce, a następnie promować rozwiązania. Będą również upowszechniać przykłady dobrych praktyk firm, tak aby stały się one częścią codziennej praktyki biznesowej jak największej liczby przedsiębiorstw w Polsce.

Centrum Zrównoważonych Opakowań 
Centrum Zrównoważonych Opakowań skupia wiedzę i innowacyjne rozwiązania w zakresie zrównoważonych opakowań. To trzecia inicjatywa dotycząca opakowań w ramach Kampanii 17 Celów. Kluczowym celem Centrum jest zebranie w jednym miejscu wszystkich aktualnych i zweryfikowanych informacji dotyczących zrównoważonych opakowań – od ich rodzajów i sposobów recyklingu, po kwestie dotyczące nowych regulacji prawnych na poziomie krajowym i europejskim, już obowiązujących i planowanych. Tę wiedzę eksperci będą przekładać na biznesową praktykę i konkretne wskazówki dla przemysłu. Drugim celem działalności Centrum będzie praktyczne wsparcie firm w poszukiwaniach nowych, bardziej przyjaznych środowisku opakowań.

Działaj z imPETem 
Kampania „Działaj z imPETem!” ma na celu edukację społeczeństwa w zakresie odpowiedniego postępowania z wartościowym tworzywem, jakim są butelki PET. Projekt obejmuje różne przedsięwzięcia edukacyjne, poprzez które zwraca uwagę mieszkańców na zagadnienie prawidłowej segregacji odpadów opakowaniowych i ich recyklingu.

Kampania „Działaj z imPETem!” zainicjowana jest przez wiodących producentów branży FMCG, wprowadzających na polski rynek wody i napoje w butelkach PET i jest realizowana przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań we współpracy m.in. z podmiotami gospodarującymi odpadami w gminach. Jest to pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie w Polsce.


przemysł kosmetycznyPolski Związek Przemysłu Kosmetycznegogospodarka obiegu zamkniętego

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy warunki pogodowe wpływają na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie