Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego ma już 10 lat

2012-10-24

7-9 października br. odbyło się spotkanie członków i przyjaciół Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. 145 uczestników zjazdu celebrowało 10. urodziny Związku.

Począwszy od 2002 roku celem założycieli organizacji było stworzenie silnej grupy, która potrafi wyznaczać kierunki rozwoju polskiej branży kosmetycznej. Przez ostatnie 10 lat Związek poszukiwał istotnych dla sektora trendów rynkowych, kierunków prac legislacyjnych. W dyskusjach panelowych wzięło udział osoby z różnych środowisk: świata nauki, liderzy przemysłu lokalnego i globalnego, reprezentanci Ministerstwa Gospodarki, doradcy podatkowi, eksperci.
Debatę otworzył Jerzy Hauser wykładem na temat gasnącej konkurencyjności polskiej gospodarki, stawiając diagnozę przyczyn tego niepokojącego stanu rzeczy: „przyzwyczajenie do hurtowego i imitacyjnego transferu innowacji” oraz „dramatycznych napięć między dynamizmem i nowoczesnością sektora prywatnego oraz skostnieniem i zacofaniem sektora publicznego”.
Podczas dyskusji paneliści poruszyli problem kopiowania zastępującego prawdziwe innowacje, przedstawili własne doświadczenia i sposoby na stymulowanie innowacyjności wewnątrz przedsiębiorstw, potencjał nauki we wspieraniu innowacji w kosmetyce oraz wagę zdrowego balansu pomiędzy rozwojem własnych centrów naukowo-badawczych a korzystaniem ze zdobyczy zewnętrznych ośrodków naukowych. Reprezentant MG wskazał na projekt rządowy Foresight technologiczny przemysłu – InSight2030 oraz zidentyfikowanych w ramach projektu aż 35 konkurencyjnych obszarów przemysłowych - dla sektora kosmetycznego wskazano rosnącą wagę nano i biotechnologii. Zwrócono również uwagę na nieopłacalność zgłaszania patentów dla nowych składników. Na istniejące bariery podatkowe - niemożność zaliczania wydatków poniesionych na innowacje w koszty uzyskania przychodu jeśli kreatywna nowość nie pojawiła się na rynku w oznaczonych w ramach projektu ramach czasowych.
W drugim panelu dyskusja skupiła się na definiowaniu rozumienia pojęcia „zrównoważony rozwój” dla branży kosmetycznej. Specjalną uwagę zwrócono na nowe realia produkcji kosmetyków w warunkach zrównoważonego rozwoju. Tworzenie innowacyjnych produktów z surowców pochodzących ze zrównoważonych źródeł, zapakowanych z intencją recyklingu i wyprodukowanych z użyciem minimalnej ilości energii, wody, odpadów.


przemysł kosmetycznyPolski Związek Przemysłu Kosmetycznego

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie