Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Polski rynek chemii budowlanej potrzebuje współpracy

2016-02-02

Jak informuje Polski Związek Producentów Farb i Klejów nasz krajowy rynek farbiarski dogania średnią europejską w ilości zużytej farby osiągając poziom blisko 7 litrów per capita.

Z szacunków PZPFiK dowiadujemy się, że rodzimy rynek farb generuje roczną sprzedaż na poziomie ponad 4 mld zł. Natomiast wartość sprzedaży w segmencie klejów i uszczelniaczy to ok. 3 mld zł. Choć obydwie branże są dość rozdrobnione, to zatrudniają tysiące pracowników w poszczególnych zakładach produkcyjnych i dają pracę w powiązanych sektorach.

Jednocześnie organizacja przytacza pierwsze dane rynkowe w obszarze farb dekoracyjnych za 2015 r. Rynek zachował nieznaczną dynamikę sprzedaży w porównaniu do 2014 r. Wolumen rynku powiększył się o 1,2%, natomiast jego wartość wzrosła o 1,4%. Oznacza to, że sprzedaż farb utrzymuje się poniżej trendu PKB. Analizując poszczególne kategorie nie widać jednak wielkich odchyleń. Trend wzrostowy zanotowała kategoria emalii, która kształtuje się powyżej 5% dynamiki wolumenowo i wartościowo. Mamy więc do czynienia ze stabilnym wzrostem rynku farb dekoracyjnych. Pozytywne sygnały docierają bezpośrednio od producentów farb przemysłowych i wskazują na nieco wyższą dynamikę rynku.

- Pewną ułomnością polskiej branży jest działanie w pojedynkę. Tam gdzie można wypracować wspólne rozwiązania problemów powinniśmy działać razem np. przy promocji dobrych praktyk związanych z utylizacją odpadów budowlanych, czy profesjonalizacji technik malarskich. Ponadto obie branże stosują trudny, często zbyt niezrozumiały dla konsumenta czy profesjonalisty język, który często jest niespójny, gdyż ten sam opis cechy produktu oznacza coś innego. W interesie producentów jest zatem lepsze komunikowanie się z klientami i zapewnienie, że wysoka jakość produktu poparta jest certyfikacją niezależnych instytucji – mówi Janusz Naglik, dyrektor zarządzający PZPFiK.


chemia budowlanafarbyPolski Związek Producentów Farb i Klejów

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie