Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Polski przetwórca tworzyw sztucznych buduje pozycję w Europie

2017-11-15

Plast-Box, jeden z wiodących producentów opakowań z tworzyw sztucznych, w ciągu dziewięciu miesięcy 2017 r. zwiększył skonsolidowane przychody o blisko 6% r/r do poziomu 122,8 mln zł. Ponadto po trzech kwartałach br. zanotował wynik EBITDA sięgający 14,4 mln zł oraz zysk netto w wysokości 5,3 mln zł.   

Jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki matki Plast-Box S.A. w okresie pierwszych trzech kwartałów br. podniosły się do poziomu 105,6 mln zł, tj. o 2,9% r/r. W tym samym okresie ukraińska spółka-córka dostarczyła ponad 25% przychodów w grupie kapitałowej, znacząco poprawiając zyskowność. Plast-Box Ukraina odnotował poprawę wyników we wszystkich obszarach, uzyskując r/r wyrażony w hrywnach 33,9% wzrost sprzedaży, 35,1% wzrost zysku netto, a także wyższą wartość EBITDA o 19,4 %.

- Ukraina jest dla nas ważnym rynkiem, na którym działamy od 2004 r. Poprawa sytuacji makroekonomicznej w tym kraju sprzyja interesom naszej fabryki zlokalizowanej w Czernihowie. Skutecznie wykorzystujemy dobrą koniunkturę i z powodzeniem prowadzimy biznes na tym obszarze  -  informuje Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box.   

Przyznaje on ponadto, iż firma buduje swoją pozycję w Europie Wschodniej, gdzie sprzedaż udało się wzmocnić o 23,9% r/r, tj. do poziomu 32,3 mln zł. Opakowania Plast-Boxu dostarczane są do zdecydowanej większości krajów europejskich. Grupa systematycznie zwiększa eksport na rynki unijne. Od stycznia do września 2017 r. sprzedaż eksportowa do UE urosła o 6,2% do 44 mln zł. W efekcie udział sprzedaży do państw unijnych, w tym do Holandii, Francji, Wielkiej Brytanii w trakcie trzech kwartałów roku sięgnął 57,3% skonsolidowanych przychodów z eksportu.

- W ciągu dziewięciu miesięcy br. udział eksportu w naszej sprzedaży wyniósł 62,6%. Rynek opakowań z tworzyw sztucznych w Europie znajduje się w rosnącym trendzie, co daje nam duże szanse na dalszy rozwój. Działamy na ogromnym europejskim rynku, chcemy być znani jako spółka obejmująca swoją aktywnością biznesową całą Europę - mówi Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu Plast-Box.  

Główną pozycję asortymentową Plast-Boxu stanowią zamykane wiadra z tworzyw sztucznych, oferowane dla producentów branży spożywczej, chemicznej i budowlanej, do których sprzedaż w okresie trzech kwartałów 2017 r. osiągnęła 98,3 mln zł, co przekłada się na 80% skonsolidowanych przychodów. Jednocześnie grupa zanotowała 7,2% wzrostu sprzedaży skrzynek, plasowanych głównie na rynku spożywczym.


przemysł opakowaniowywyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie