Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Polski operator transportowy wykorzystuje port w Duisburgu

2024-10-08

Laude Smart Intermodal rozwija przewozy z wykorzystaniem portu w Duisburgu, jako miejsca załadunku i rozładunku transportowanych towarów.  

Duisburg jest znany z największego w Europie portu śródlądowego. Łącząc porty morskie z centrum kraju, tamtejszy Duisport odgrywa kluczową rolę w rozwoju zrównoważonej logistyki i usług transportu kombinowanego. Część ładunków mających trafić do Niemiec transportem morskim, w głąb kraju lub do odbiorców zagranicznych, wyrusza coraz częściej na barkach lub koleją.

- W Niemczech zwykło się mówić, że żegluga śródlądowa nie jest tak dobra jak transport kolejowy, ale uznaje się ją za lepszą niż transport drogowy. Według danych Federalnego Urzędu Statystycznego (Destatis), niemieckimi śródlądowymi drogami wodnymi przewieziono w 2023 r. łącznie 172 mln ton towarów. Porty żeglugi śródlądowej dają zatem możliwość połączenia zalet każdego ze sposobów przewozu w jeden łańcuch logistyczny. Laude ma doświadczenie w realizacji takich transportów w Polsce i Ukrainie, teraz rozwijamy połączenia także w Niemczech – podkreśla Marcin Witczak, prezes zarządu spółki Laude Smart Intermodal.

Region Ruhry i południowa Westfalia należą do najsilniejszych regionów gospodarczych. Dziś, kiedy Niemcy mierzą się z fatalnym stanem infrastruktury drogowej, koniecznością remontów setek mostów, transport staje przed nowymi wyzwaniami. Nie da się skutecznie przeciwdziałać korkowaniu autostrad bez przekierowania strumienia towarów na kolej i na rzeki. Jeden z najambitniejszych projektów – LOG4NRW – zakłada przeniesienie ok. 27 tys. ciężarówek w Zagłębiu Ruhry i południowej Westfalii z dróg na tory i drogi wodne.

– Pamiętajmy, że mówimy nie tylko o transporcie wewnętrznym, ale także o milionach ton różnych towarów, które każdego roku pokonują niemieckie szlaki transportowe w tranzycie. Wojna w Ukrainie dodatkowo zwiększyła strumień produktów, który jest kierowany przez Niemcy. Oczywiście, że widzimy w tej rewolucji szansę dla nas. Dlatego sukcesywnie rozbudowujemy spółkę w Niemczech – dodaje Marcin Witczak.

Duisburg ze swoim portem rzecznym to szczególne miejsce, w którym krzyżuje się przepływ towarów kierowanych zarówno do, jak i z niemieckich portów pełnomorskich z transportami kołowymi i kolejowymi, którymi docierają produkty zarówno z Azji, jak i Europy Centralnej i Wschodniej. Stąd coraz częściej kontynuując podróż już barkami w głąb Europy, jako jeden z niewielu operatorów kolejowych Laude działa zarówno na terenie Ukrainy, Polski i Niemiec.

- Powiązania gospodarcze, łańcuchy dostaw i więzi kooperacyjne są bardzo silne między Górnym Śląskiem a Zagłębiem Rurhy. Laude chce i potrafi to wykorzystać. Dzięki skali operacji logistycznych prowadzonych na wszystkich naszych głównych rynkach, możemy dziś zaproponować bardzo atrakcyjne warunki przewozów na trasach łączących Duisburg ze Śląskiem i dalej portami czarnomorskimi – podsumowuje Marcin Witczak.

Dwa lata temu Laude zmodernizowało swój terminal intermodalny w Sosnowcu. Jego łączna powierzchnia to 1,76 ha z możliwością składowania 260 kontenerów i zdolnościami przeładunkowymi sięgającymi 8 tys. TEU rocznie. W strategii spółki związanej z rozwojem przewozów realizowanych zarówno do, jak i z Niemiec, może on odegrać kluczową rolę.


transport:Laude Smart Intermodalporty

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie