Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Polska branża kosmetyczna na targach online

2020-10-28

Z powodu pandemii nie odbyły się targi kosmetyczne Cosmoprof we włoskiej Bolonii. Pomimo tego polskie firmy zaprezentowały swoje marki i produkty pod wspólnym szyldem #PolishBeauty podczas wirtualnej edycji targów WECOSMOPROF. Partnerem pawilonu #PolishBeauty podczas targów było Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (PSPKD).

- Rok 2020, to rok który jest dla całego świata testem dyscypliny i umiejętności rozważnej adaptacji. Z tej próby polska branża kosmetyczna wychodzi zwycięsko. Polski przemysł kosmetyczny i działające w Polsce firmy potwierdziły, że są w stanie skutecznie i elastycznie reagować na sytuacje awaryjne. Taką jest z pewnością światowy kryzys pandemii COVID-19. Prognozy eksperckie wskazują, że mimo dalszej niepewności gospodarczej, w branży kosmetycznej w najbliższych latach prognozowane są wzrosty sprzedaży. Przede wszystkim za sprawą olbrzymiego potencjału eksportowego, który charakteryzuje polskie marki. Ogólnoświatowa pandemia Covid-19 postawiła pod znakiem wiele z dotychczas stosowanych rozwiązań. Nowe zalecenia i obostrzenia sanitarno-epidemiologiczne państw Europy i Świata spowodowały m. in. konieczność rezygnacji z wydarzeń gromadzących duże grupy uczestników, w tym z targów. Ten los podzieliły targi Cosmoprof BOLOGNA – tłumaczy Agnieszka Sobkowiak, menager ds. komunikacji w PSPKD.

Ponieważ branża kosmetyczna, to branża innowacyjna, to w miejsce tradycyjnych targów pojawiła się nowa propozycja, przenosząca je do przestrzeni wirtualnej. Nowa formuła Cosmoprof BOLOGNA w wersji online przybrała nazwę WECOSMOPROF – jej pierwsza – próbna edycja - odbyła się w czerwcu 2020 roku i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczestników z całego świata. Wzięło w nich udział ponad 3 tys. wystawców i ponad 40 tys. gości. Polskę reprezentowało ponad 180 firm, stawiając nasz kraj jako piąty pod względem liczebności wystawców. Jesienią natomiast miała miejsce edycja druga.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (PSPKD), zrzeszając ponad 140 działających w Polsce firm z branży kosmetycznej i detergentowej, zostało zaproszone do współpracy przy targach WECOSMOPROF przez operatora specjalnego programu promocji polskiej branży kosmetycznej, który towarzyszył wirtualnym targom - firmę Berm Creative Production Group. Berm, na zlecenie Ministerstwa Rozwoju, zorganizował pod wspólnym szyldem #PolishBeauty cykl działań promujących polską gospodarkę, potencjał polskiego sektora kosmetycznego i polskie marki kosmetyczne. Zorganizowane przez firmę Berm streamingi promujące sektor, webinary oraz spotkania z ekspertami branżowymi stworzyły doskonałą bazę wiedzy i platformę do nawiązywania nowych kontaktów handlowych. Udział polskich firm w targach pokazał odwiedzającym je gościom z całego świata siłę, atrakcyjność oraz kompleksowość polskiej branży kosmetycznej – przekonuje Anna Oborska, dyrektor generalny i wiceprezes PSPKD -

Podczas WECOSMOPROF odbyła się także debata na temat polskiego przemysłu kosmetycznego z udziałem przedstawiciela Ministerstwa Rozwoju, Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) oraz Krajowej Izby Gospodarczej (KIG) oraz Anny Oborskiej.

Wirtualne targi WECOSMOPROF, z silną reprezentacją polskich firm kosmetycznych, mogły się odbyć dzięki licznym szybko podejmowanym działaniom. Jedną z kluczowych była bezprecedensowa decyzja podjęta przez Ministerstwo Rozwoju o dostosowaniu zasad programu promocji branży kosmetycznej  w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (PO IR) do realiów Covid-19. Ta zmiana dała szansę obecności w wirtualnym wydarzeniu licznym polskim firmom. Wszyscy oceniają je jako ogromnie udane.

- W tej chwili nie ma już wątpliwości, że rozwiązanie przejściowe, stworzone ze względu na trwającą pandemię Covid-19, zostało bardzo dobrze przyjęte przez odbiorców. Firmy wskazują dodatkowo na rozliczne korzyści przejścia z hal wystawienniczych do przestrzeni wirtualnej - mówi dr Anna Oborska .

Zalety tego rozwiązania, to przede wszystkim:

  • rozwiązanie przyjazne dla firm małych i mikro – niższy koszt umożliwia udział także tym z nich, które w targach tradycyjnych - ze względów finansowych i organizacyjnych – nie mogły uczestniczyć,
  • wydarzenia prezentowane on-line żyją dłużej – zainteresowanie kontrahenci mogą wracać do oglądania materiałów promocyjnych w dogodnym dla siebie czasie – także po zakończeniu targów.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie