2024-07-24
Polacy wykazują rosnącą świadomość ekologiczną i wyraźnie popierają bardziej zrównoważone praktyki w produkcji opakowań - wskazują wyniki badania EKObarometr, przeprowadzonego przez pracownię SW RESEARCH we współpracy z Grupą Akomex.
Z raportu wynika, że 65% badanych konsumentów uważa, iż tekturowe opakowania mają mniejszy negatywny wpływ na środowisko w porównaniu do tworzyw sztucznych. Zdecydowana większość respondentów opowiada się za zwiększeniem wykorzystania tektury w opakowaniach produktów, a aż 70% z nich uważa, że producenci opakowań z tektury powinni korzystać z surowców pochodzących z recyklingu. Jednocześnie, konsumenci zwracają uwagę na problem – zbyt duże opakowania produktów. 35% badanych często lub bardzo często dostrzega produkty w opakowaniach tekturowych dużo większych, niż właściwy rozmiar produktu.
Nadmierne opakowania produktów jest szeroko dostrzeganym problemem wśród konsumentów. Aż 68% respondentów (42% czasami a 35% często i bardzo często) spotyka się z sytuacją, w której produkty są pakowane w opakowania znacznie większe niż jest to konieczne. Nadmierne opakowania mogą prowadzić do marnotrawienia zasobów, zarówno w postaci surowców wykorzystywanych do produkcji opakowań, jak i zwiększania ilości odpadów, co ma negatywny wpływ na środowisko. Aby zapobiegać zanieczyszczaniu środowiska, aż 70% badanych uważa, że producenci opakowań z tektury powinni korzystać z surowców pochodzących z recyklingu, by zminimalizować zużycie nowych surowców.
Według najnowszych badań EKObarometru, tektura jest uznawana przez 40% ankietowanych za najbardziej biodegradowalny materiał, głównie ze względu na jej naturalne pochodzenie. Ponadto, aż 65% respondentów twierdzi, że tekturowe opakowania mają mniejszy negatywny wpływ na środowisko w porównaniu do opakowań z tworzyw sztucznych. Co więcej, 68% badanych popiera inwestycje firm w nowe technologie, które mogłyby dodatkowo zredukować ten wpływ. Z kolei 62% ankietowanych podkreśla potrzebę edukacji konsumentów na temat wpływu tektury na środowisko.
Badania wskazują również, że 63% respondentów kładzie nacisk na transparentność producentów opakowań i regularną ocenę wpływu ich produkcji na środowisko. Oczekiwania te odzwierciedlają potrzebę bardziej otwartego dialogu pomiędzy producentami opakowań a konsumentami na temat działań podejmowanych w celu minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko. Firmy, które spełniają te oczekiwania, mają szansę na zbudowanie silniejszych i trwalszych relacji z markami i konsumentami, przyczyniając się jednocześnie do zwiększenia działań w zakresie ochrony środowiska.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...