Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Polacy remontowali mieszkania, więc Grupa Atlas na pandemii nie straciła

2020-12-11

Grupa Atlas podsumowała wyniki za 2020 rok. Firma prognozuje, że przychody na koniec tego roku mogą być nawet o 12% wyższe niż w ubiegłym roku, przy jednoczesnym wzroście udziałów na rynku polskim w kluczowych dla Atlas segmentach rynkowych i kategoriach produktowych.

Atlas, który jest liderem sprzedaży wyrobów chemii budowlanej w Polsce, poinformował, iż w dalszym ciągu stawia na rozwój. W planach ma rozszerzenie działalności eksportowej, m.in. do Rumunii i umocnienie pozycji na Białorusi oraz rozwój nowych linii produktowych – domieszki do betonów oraz wyrobów dekoracyjnych pod marką FOX Dekorator. Produktami marki są również zainteresowane państwa azjatyckie.

W ocenie władz firmy, sytuacja finansowa branży budowlanej pomimo pandemii COVID-19 nadal jest stabilna. Zresztą branża charakteryzuje się tym, że w sytuacji kryzysowej hamuje wolniej od innych. Rozpoczęte budowy są realizowane, choć można też zaobserwować duże wahania, jeżeli chodzi o rozpoczynane nowe inwestycje.

Ponad 80% przychodów Atlasa pochodzi ze sprzedaży produktów na rynku polskim, sprzedaż zagraniczna to niecałe 20%. W dziedzinie produkcji materiałów te proporcje są nieco inne – produkcja w kraju to ok 85%, zaś produkcja w fabrykach ulokowanych za granicą pokrywa 15% całego sprzedawanego przez Atlas asortymentu.

Wyniki sprzedażowe Atlasa wskazują na wzrost niemal dwukrotnie wyższy niż wzrost rynku. Jeśli tegoroczna sprzedaż utrzyma się na tak dobrym jak dotychczas poziomie, prawdopodobne jest osiągnięcie przez firmę rekordowo wysokiej rocznej sprzedaży. Prezes Grupy Atlas Paweł Kisiel przewiduje, że przychody spółki wzrosną o 10-12% w stosunku do bardzo dobrego pod względem biznesowym ubiegłego roku.

– Początek roku był trudny dla każdego przedsiębiorstwa ze względu na wybuch pandemii i ogólnopolski lockdown. Jako firma odpowiedzialna społecznie byliśmy zobligowani do tego, aby przygotować nasze fabryki do pracy w zmienionej rzeczywistości. Ponadto mając na uwadze troskę o zdrowie i życie pracowników zaopatrzyliśmy ich w niezbędne środki ochrony. Udało się nam zapewnić zarówno ciągłość produkcji jak i dostaw surowców. W marcu nasza branża miała naprawdę dobre wyniki finansowe. Polacy, zapewne szukając jakiegoś substytutu normalności, na masową skalę zabrali się za remontowanie mieszkań i kupowali potrzebne do tego produkty, w tym marki Atlas. Na rynku polskim nadal radzimy sobie naprawdę dobrze. Ten rok może być najlepszym w historii istnienia Atlasa – podkreśla Paweł Kisiel, prezes Grupy Atlas.

Dobra kondycja Atlasa wynika między innymi z operowania przez firmę głównie na rynku inwestycji mieszkaniowych, a w tym obszarze bieżący rok rysuje się optymistycznie. Według danych GUS, w okresie styczeń-sierpień 2020 r. oddano do użytkowania 135,8 tys. mieszkań, tj. o 5,5% więcej niż przed rokiem. Deweloperzy przekazali do eksploatacji 87,7 tys. mieszkań (9,4% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r.), natomiast inwestorzy indywidualni – 46,0 tys. mieszkań, tj. o 3,5% więcej niż w 2019 r. W ramach tych form budownictwa wybudowano łącznie 98,4% ogółu mieszkań oddanych do użytkowania. Oczywiście produktów marki Atlas nie brakuje także na rynku inwestycji publicznych i przemysłowych. W tym zakresie na uwagę zasługuje przede wszystkim zakończona w listopadzie br. budowa najgłębszego na świecie basenu nurkowego, który powstał w Mszczonowie pod Warszawą. To inwestycja nie tylko wymagająca pod względem technologicznym, ale też prestiżowa inwestycja na skalę międzynarodową, ponieważ będą z niej korzystać m.in. jednostki specjalne nurków z całego świata w ramach szkolenia kadry. Przy tej inwestycji zadaniem Grupy było nie tylko dostarczenie produktów, ale również przeprowadzanie cyklicznych kontroli i szkoleń pracujących tam ekip budowlanych.

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

25.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie