Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Polacy coraz więcej wydają na dermokosmetyki w internecie

2023-04-21

Według agencji PMR, rynek dermokosmetyków w Polsce wart będzie blisko 2,7 mld zł w 2023 r., a coraz większą część tego rynku generuje sprzedaż internetowa. W raporcie „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028.” wskazano, że sprzedaż w tym roku w tym kanale dystrybucji osiągnie dynamikę sprzedaży blisko trzykrotnie wyższą niż sprzedaż stacjonarna.

Firma PMR prognozuje, że trend rozwoju sprzedaży dermokosmetyków w internecie zostanie utrzymany w najbliższych pięciu latach. Wzrost znaczenia tego kanału sprzedaży potwierdzają badania konsumenckie, które firma przeprowadziła w styczniu 2023 r.

- Badania na temat zakupu dermokosmetyków jako firma PMR przeprowadzamy cyklicznie od wielu lat. Jeszcze w 2016 r. 3% naszych respondentów wskazywało na dokonywanie zakupu tych produktów w e-sklepie, a 4% w e-aptece. Badanie ze stycznia 2023 r. pokazuje jednak, że ten odsetek wzrósł dziesięciokrotnie – do odpowiednio 28% i 36% - mówi Marta Marszałek, starszy analityk rynku farmaceutycznego i ochrony zdrowia w firmie PMR.

Sprzedaż stacjonarna na rynku dermokosmetyków w Polsce ma wzrosnąć w 2023 r. o 4,8% w ujęciu rok do roku, a sprzedaż internetowa o 12,4%.

Sprzedaż dermokosmetyków w internecie w 2023 r. wzrośnie zarówno w ujęciu nominalnym, jak i realnym (tzn. po skorygowaniu o inflację). Wpływ na to ma zmiana zachowań kupujących dermokosmetyki (e-apteki i e-sklepy są coraz popularniejszymi miejscami zakupu dermokosmetyków) oraz inflacja i pogarszająca się sytuacja materialna Polaków (w internecie łatwiej jest wyszukiwać promocje i porównywać ceny produktów niż w sklepach czy aptekach stacjonarnych). Z badania PMR wynika, że obecnie korzystne ceny są bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze miejsca zakupu dermokosmetyków niezależnie od płci i wieku kupującego.


dermokosmetykiPMRprzemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie