Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Podsumowanie 2018 r. w firmie CHT

2018-12-31

Szwajcarsko - niemiecka firma CHT Group, oferująca tekstylia, barwniki i pigmenty, a także silikony oraz farby i powłoki, podsumowała 2018 r. W ocenie władz firmy, rynkowa sytuacja w przemysłach, w których funkcjonuje jest w dalszym ciągu optymistyczna, choć pojawiły się trudności.

- 2017 r. zakończyliśmy po raz piąty z rzędu z rekordowym wynikiem przychodów uzyskanych ze sprzedaży. Przy sprzedaży na poziomie 456 mln euro ubiegły rok dał nam 9% wzrost sprzedaży względem roku wcześniejszego. W 2018 r. weszliśmy zatem z wysoką skalą porównawczą. Jednak w 2018 r. potrzeby rynku w zakresie jego globalnego otoczenia konkurencyjnego nie uległy zmniejszeniu. Grupa CHT dostosowała swoją politykę do coraz trudniejszego otoczenia rynkowego i bieżących wydarzeń gospodarczych w Wielkiej Brytanii, Chinach, Turcji i części Ameryki Środkowej. Za cały kończący się rok spodziewamy się kolejnego wzrostu sprzedaży, tym razem o ok. 13%. Zakładamy, że w porównaniu do roku poprzedniego wskaźnik EBIT okaże się lepszy, choć prawdopodobnie w nieco mniejszym stopniu niż to oczekiwano. Ze względu na wyraźnie zwiększone koszty surowców i niedobór niektórych surowców rozwój rynku nie stał się dla nas łatwiejszy – stwierdził Frank Naumann, dyrektor generalny Grupy CHT.

Władze firmy dość surowo oceniają natomiast postępy w realizacji strategii do roku 2020. W 2015 r. Grupa CHT wyznaczyła dość ambitne cele na przyszłość. Oprócz organicznego wzrostu sprzedaży do 500 mln euro do 2020 r., Grupa miała na celu rozwinięcie swoich kompetencji w zakresie nowych technologii i segmentów rynku. Ponadto CHT nie tylko chce być dostawcą numer jeden dla klientów, ale także być wiodącym punktem odniesienia dla zrównoważonych rozwiązań chemicznych, głównie w branży chemii włókienniczej, czego potwierdzeniem ma być rosnąca liczba certyfikowanych ekologicznie produktów i rozwiązań procesowych.

- Jako CHT zdecydowaliśmy, że nie będziemy już używać żadnych krytycznych surowców chemicznych, takich jak np. fluorowęglowodory i formaldehyd. To, co zaczęło się w ramach projektu w 2015 roku, stało się częścią normalnych procesów naszej firmy. Od początku 2015 r. CHT wyeliminowało większość krytycznie sklasyfikowanych surowców z procesów i produktów. Od końca 2017 r. fluorowęglowodory oparte na chemii C8 nie są już przez nas sprzedawane. Niemal każdego dnia wzrasta także oferta produktów bez formaldehydu. Ponadto ponad 3 tys. ton produktów silikonowych bez krytycznych produktów ubocznych zostało sprzedanych przez nas w samym tylko 2017 r. Wszystko to dzięki inwestycjom w nowoczesne instalacje do destylacji – dodał Frank Naumann, dyrektor generalny Grupy CHT.

Cały 2018 r. minął tez firmie na włączeniu w swoje struktury przejętego wcześniej amerykańskiego przedsiębiorstwa ICM Silicones z jednostkami produkcyjnymi w zakresie silikonu ulokowanymi w USA, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Chinach.


CHT Group

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy fake newsy w branży chemicznej to problem?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie