2021-10-26
Plastics Europe, ogólnoeuropejskie stowarzyszenie producentów tworzyw sztucznych, zaprezentowało nowe logo i stronę internetową.
- Tworzywa sztuczne są kluczowym elementem innowacji i pomagają nam radzić sobie z kryzysem klimatycznym, m.in. dzięki redukcji emisji gazów cieplarnianych. Jednocześnie wszelkie odpady tworzyw w środowisku są nieakceptowalne. Dlatego zwiększamy nasze wysiłki na rzecz zmniejszenia ilości odpadów, promowania ponownego użycia i zwiększenia selektywnej zbiórki oraz recyklingu odpadów tworzyw sztucznych, a także przyspieszenia przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Jako branża musimy się rozwijać i dostosowywać wytwarzając tworzywa sztuczne w niskoemisyjnej gospodarce obiegu zamkniętego i zwiększając ich zrównoważone wykorzystanie, a także uznając i rozwiązując problem odpadów tworzyw sztucznych i dostrzegając ich wartość jako zasobu, który realizuje cele tej nowej wizji gospodarki – powiedziała Virginia Janssens, dyrektor zarządzająca Plastics Europe (nowa pisownia nazwy stowarzyszenia).
Komunikowane zmiany wpisują się w podejmowane ostatnio działania przemysłu tworzyw sztucznych, m.in. niedawny apel Plastics Europe o ustalenie celu w zakresie obowiązkowej zawartości recyklatu w wyrobach opakowań z tworzyw na poziomie 30% do 2030 r. czy ogłoszenie ponad 7 mld euro planowanych inwestycji europejskich producentów tworzyw sztucznych w recykling chemiczny do 2030 r. W ten sposób organizacja chce wyznaczać tempo transformacji zachodzącej w branży.
- Zobowiązaniem naszej branży jest nieustanne koncentrowanie się na tym, aby tworzywa sztuczne nadal przynosiły korzyści cenione przez społeczeństwo, przy jednoczesnym minimalizowaniu ich wpływu na środowisko. Obejmuje to wsparcie realizacji założeń Europejskiego Zielonego Ładu i ambicji dotyczących neutralności klimatycznej, a także paryskiego porozumienia klimatycznego – naszego wspólnego planu przyspieszenia transformacji w kierunku bardziej zrównoważonej Europy. Jesteśmy zdeterminowani we wdrażaniu długotrwałych, pozytywnych zmian – dodaje Virginia Janssens.
- Naszą ambicję i strategiczny cel wyrażamy w sformułowaniu: “Plastics Europe. Enabling a sustainable future”. Jesteśmy w trakcie niesamowitej podróży, którą rozpoczęliśmy, aby odpowiedzieć na zmiany, jakie zachodzą w przemyśle tworzyw sztucznych i jego otoczeniu biznesowym. Zapraszam decydentów i wszystkich naszych interesariuszy, by dołączyli do nas we wspólnym realizowaniu celu, jakim jest zapewnienie zrównoważonej przyszłości tworzyw sztucznych w obiegu zamkniętym - przekonuje Markus Steilemann, prezes Plastics Europe.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...