Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Plast-Box: przychody w górę w pierwszym półroczu

2018-08-31

Plast-Box, producent opakowań z tworzyw sztucznych, w pierwszej połowie 2018 r. uzyskał przychody ze sprzedaży w kwocie 84,6 mln zł, co oznacza wzrost o 4,7% względem analogicznego okresu 2017 r. EBITDA sięgnęła blisko 7,1 mln zł, a zysk netto 2,3 mln zł.

- Ten rok nie jest łatwy dla całej naszej branży ze względu na wysokie ceny surowca i wzrost kosztów zatrudnienia. Plast-Box nie jest tu wyjątkiem. Odnotowujemy wzrost przychodów, jednocześnie jednak raportujemy spadek wartości EBITDA oraz zysku netto w porównaniu do półrocza ubiegłego roku - mówi Grzegorz Pawlak, prezes zarządu Plast-Box. - W ubiegłym roku ponieśliśmy nakłady na inwestycje w wysokości 16 mln zł, przedefiniowaliśmy większość procedur w firmie, dokonaliśmy istotnych zmian w organizacji, które przyczynią się do zwiększenia efektywności, i które już teraz umożliwiły uzyskanie certyfikatu BRC, przyznawanego firmom o najwyższych standardach w produkcji dla branży spożywczej – dodaje prezes Plast-Boxu.

W pierwszym półroczu jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki matki Plast-Box S.A. w Słupsku wspięły się do 72,4 mln zł i były wyższe o 2,5% r/r. Przy takim poziomie przychodów spółka matka wypracowała EBITDA o wartości 4,3 mln zł. Z kolei ukraińska spółka Plast-Box w tym samym czasie przyniosła blisko 168,9 mln UAH przychodów ze sprzedaży; 19,9 mln UAH EBITDA oraz 17,1 mln UAH zysku netto. Osiągnęła wyrażony w hrywnach 16,9% wzrost sprzedaży, a także 55,2% wzrost zysku netto.

-  Sytuacja ekonomiczna na Ukrainie, gdzie mamy drugą fabrykę, zmierza  w dobrym kierunku. Ukraina odnosi duże sukcesy, jako dostawca produktów spożywczych na rynki europejskie, co dla producenta opakowań dla branży spożywczej jest bardzo dobrą wiadomością. Jesteśmy beneficjentem stabilizacji i rozwoju ekonomicznego w tym kraju – mówi Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu Plast-Boxu.

Po sześciu miesiącach br. Plast-Box zwiększył sprzedaż na rynek w Polsce do poziomu 33 mln zł, generując w ten sposób 39% obrotów. Udział eksportu w skonsolidowanych przychodach stanowił zatem 61% całkowitej sprzedaży. Od stycznia do czerwca br. grupa zwiększyła sprzedaż eksportową na rynkach Unii Europejskiej o 2,7% do 30,3 mln zł oraz w Europie Wschodniej o 1,4% do 20,9 mln zł.

- Przed nami duże możliwości, bowiem wciąż nasze udziały w rynku europejskim są małe, a rynek opakowań z tworzyw sztucznych cieszy się dobrymi perspektywami – podsumowuje Krzysztof Pióro.

Grupa Plast-Box jest posiada dwa zakłady produkcji opakowań z tworzyw, zlokalizowane w Polsce i na Ukrainie. Specjalizuje się w produkcji zaawansowanych technologicznie wiader, których sprzedaż w pierwszym półroczu wzrosła o 3,2% r/r do 66,3 mln zł. Produkuje również skrzynki dla branży spożywczej i produkty użytkowe, sprzedawane w sieciach handlowych.


Plast-Boxwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie