Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Plast Box mocniejszy w Europie Środkowej

2015-02-26

Plast-Box, lider krajowego rynku producentów opakowań z tworzyw sztucznych, konsekwentnie poprawia swoją pozycję w Europie Środkowej. W 2014 r. sprzedał do Czech, Węgier i na Słowację o 58% więcej pojemników niż rok wcześniej.

Przychody zanotowane przez Plast-Box z tytułu eksportu opakowań do wymienionych krajów zwiększyły się o blisko 40% w ujęciu rok do roku. Na 2015 r. słupski producent planuje wzrost obrotów w tym regionie na poziomie ok. 25%. Równolegle spółka intensywnie pracuje nad rozwojem sprzedaży w Bułgarii i Rumunii.

- Motorem sprzedaży na terenie Europie Środkowej były Węgry, gdzie w minionym roku zanotowaliśmy wzrost obrotów o niemal 50% względem 2013 r. Co istotne, udało się to osiągnąć pomimo nieraz nie do końca korzystnych zmian w lokalnym ustawodawstwie. Dzięki bliskiej współpracy z partnerami z tego kraju oraz dobrym zrozumieniu wzajemnych potrzeb, potrafiliśmy sprostać oczekiwaniom węgierskiego ustawodawcy i kontynuowaliśmy dostawy do przedstawiciela w regionie. Jednocześnie zwiększyliśmy obroty z firmami z sektorów spożywczego i chemicznego, a także pozyskaliśmy zupełnie nowych odbiorców na Węgrzech. Jednym z nich jest lokalny producent farb, który należy do światowego koncernu chemicznego – mówi Artur R. Skonieczny, dyrektor sprzedaży eksportowej Plast-Box.

Jego zdaniem, oprócz bardzo dobrych wyników na rynku węgierskim, wysoką dynamiką odznaczał się również eksport do pozostałych krajów regionu, czyli Czech i Słowacji. Duże znaczenie w tym kontekście odegrało wprowadzenie do sprzedaży nowszych opakowań z asortymentu Plast-Boxu, które zyskały uznanie wśród klientów.

- W tym roku zamierzamy nadal rozwijać swoją obecność w regionie. Ponadto, pracujemy nad tym, by regularnie pojawiać się z produktami na rynkach, gdzie albo nie byliśmy dotychczas obecni albo ta obecność była znikoma. Na celowniku jest Rumunia, a także Bułgaria – dodaje Artur Skonieczny.

Sprzedawane do Europy Środkowej opakowania Plast-Boxu trafiają często do lokalnych sklepów sieci handlowych jak Lidl, Tesco czy Spar. Łącznie z Węgrami, Czechami i Słowacją słupski producent obsługuje już 30 rynków Starego Kontynentu. Sprzedaż zagraniczna po trzech kwartałach 2014 r. odpowiadała za blisko 63% obrotów grupy.


przemysł opakowaniowyPlast-Box

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie