Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

PKN Orlen wchodzi w erę cyfrowej transformacji

pixabay.com

2021-12-02

Grupa Orlen w związku z wyzwaniami dotyczącymi transformacji energetycznej i odpowiedzialności środowiskowej, prowadzi szeroko zakrojoną digitalizację. Wspiera ona pełne wykorzystanie innowacji przy przekształcaniu organizacji w nowoczesną i napędzaną nowymi technologiami. Koncern pokazuje, w jaki sposób łączyć te dwa trendy i jakie rozwiązania digitalizacyjne wspierają zmniejszanie śladu węglowego.

– Podążamy za zmianą, wkraczając na drogę transformacji energetycznej. Ta zmiana jest nieuchronna i nie ma już od niej odwrotu. Wymaga ona od nas pewnego wysiłku oraz zmiany sposobu naszego myślenia. Dlatego przede wszystkim stawiamy na rozwój i wdrażanie nowych technologii cyfrowych. Do 2030 r. przeznaczymy 140 mld zł na inwestycje związane z transformacją koncernu w kierunku grupy multienergetycznej, opartej o energetykę odnawialną i gazową, efektywną, niskoemisyjną produkcję rafineryjno-petrochemiczną, własne wydobycie węglowodorów oraz zintegrowaną ofertę dla klientów indywidualnych.  Jestem przekonany, że to właściwy kierunek, który pozwoli nam osiągnąć długofalowy cel Grupy Orlen,  jakim jest całkowita neutralność emisyjna w 2050 roku – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

– Dzięki narzędziom cyfrowym już dzisiaj usprawniamy przebieg procesów produkcyjnych, lepiej przewidujemy przyszłe zdarzenia, minimalizujemy zużycie surowców i energii, a w konsekwencji obniżamy emisyjność procesów produkcyjnych. Digitalizacja pozwala więc na pogodzenie celów biznesowych i środowiskowych, które są dla nas bardzo ważne. Duży potencjał ma również wykorzystanie technologii cyfrowych do budowania lepszych relacji z klientami. Digitalizacja umożliwia dotarcie do klientów wieloma kanałami, dzięki czemu można zaoferować im bardziej kompleksową ofertę oraz lepszą obsługę – dodaje Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. Sprzedaży Detalicznej.
 
Włądze koncernu jasno przekonują o wpływie narzędzi cyfrowych na transformację przemysłu, który będzie bardziej zrównoważony środowiskowo i wytworzy mniejszy ślad węglowy. Sztuczna inteligencja, chmura obliczeniowa, zaawansowane systemy analityczne czy cyfrowe bliźniaki to technologie, które z sukcesem przestawiają firmę na ścieżki dekarbonizacji. 

I tak na przykład digitalizacja wspiera działania z zakresu efektywności energetycznej, z jednej strony oszczędzany jest koszt energii, z drugiej redukowane są emisje gazów cieplarnianych do atmosfery. Z kolei najpopularniejsza z technologii, czyli sztuczna inteligencja wspomaga optymalizację procesów, które wpływają na redukcję zużycia surowców i wody. Inteligentne narzędzia potrafią również przewidzieć ewentualną awarię maszyny i w ten sposób umożliwiają wczesne wyeliminowanie potencjalnych usterek.
 
Digitalizacja może również wesprzeć redukcję emisji gazów cieplarnianych poprzez wpływ na decyzje konsumentów, tworzenie nowych modeli biznesowych czy transformację procesów i systemów. Dlatego kluczowe jest, aby przedsiębiorstwa przy planowaniu działań w zakresie zrównoważonego rozwoju uwzględniały możliwość wykorzystania takich technologii, jak Internet Rzeczy, sztuczna inteligencja czy sieć 5G.


PKN Orlencyfryzacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

25.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie