Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Pielęgnacja włosów - wyzwanie dla przemysłu kosmetycznego

2022-12-13

Sposób uczesania to jeden z czytelnych znaków poszczególnych okresów w historii mody. Moda w tej dziedzinie zmienia się, a charakterystyczne fryzury stały się symbolem pewnych epok i stylu życia (lata 60, 70, 80 XX w. itd.). Zmieniają się także metody dbałości o higienę włosów i ich pielęgnacji. Wraz z postępem nauki w obszarze składników produktów kosmetycznych i odkrywania nowych substancji – o szczególnie cennych właściwościach – pojawiają się innowacyjne produkty wspomagające pielęgnację i regenerację włosów oraz skóry głowy.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (PSPKD) od 17 lat prowadzi projekty „Nauka dla urody” i „Nauka dla domu”, których celem jest popularyzacja wiedzy eksperckiej i naukowej z obszaru produktów kosmetycznych i detergentowych. To okazja to ciekawych rozmów o faktach i mitach dotyczących tych ważnych dóbr, których w każdej rodzinie i w każdym domu używamy na co dzień. Ostatnie spotkanie poświęcone było skutecznej pielęgnacji włosów.

Anna Oborska, dyrektor generalna i wiceprezes PSPKD, przywołała w jego trakcie wyniki badania European Consumer Perception Study, które w roku 2022 zostało przeprowadzone przez europejską organizację branżową Cosmetics Europe. Celem było poznanie opinii konsumentów na temat kosmetyków. W badaniu uczestniczyło ponad 6 tys. konsumentów z 10 krajów europejskich: Bułgarii, Danii, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz Polski. Potwierdziło ono, że kosmetyki są niezbędne na wszystkich etapach naszego życia.

- Dlaczego kosmetyki są aż tak ważne? To są produkty, których używamy na co dzień - pozwalają nam zachować higienę, ale także są kluczowym czynnikiem kształtującym ogólną jakość życia, pewność siebie, a nawet poczucie własnej wartości. Trudno nie zgodzić się z wnioskiem podsumowującym badanie przeprowadzone przez Cosmetics Europe, że używanie kosmetyków wpływa na poprawę komfortu i samopoczucia – mówiła Anna Oborska.

Jak przywiązanie europejskich konsumentów do produktów kosmetycznych przekłada się na liczby? Przeciętny Europejczyk używa w ciągu dnia siedmiu różnych produktów kosmetycznych, a w ciągu tygodnia 13. Wyższe wartości zadeklarowały kobiety, które używają: dziewięciu produktów dziennie i 15 tygodniowo. Rekordzistami europejskimi są osoby z grupy wiekowej 18-24 lat, które używają aż 16 produktów tygodniowo. Wyniki uzyskane w Polsce są nieznacznie wyższe od średniej europejskiej: używamy osiem różnych produktów kosmetycznych dziennie i 13 tygodniowo. Wyniki uzyskane w grupie kobiet: 11 produktów dziennie i 16 w skali tygodnia.

- Higiena i pielęgnacja włosów, to zabiegi, które przeprowadzamy każdego dnia. Zmieniają się mody i trendy oraz zwyczaje, ale jedno jest pewne – pielęgnację włosów należy rozpocząć od dobrego umycia włosów i skóry głowy. Dyskusja o tym jak często należy myć głowę, to temat rzeka – dyskutowany od zawsze.  A prawidłowa odpowiedź jest jedna: tak często, jak skóra głowy tego potrzebuje. Częstotliwość mycia to sprawa indywidualna - przekonuje Anna Oborska.

Dobry szampon usuwa zanieczyszczenia, które znajdują się na włosach: sebum (łój), pot, martwe komórki naskórka, a także resztki preparatów kosmetycznych (lakierów, żeli, wosków, pianek, itp.). Warto dobrać go nie tylko do rodzaju włosów, ale także do potrzeb skóry głowy. Po każdym myciu głowy i włosów, pamiętajmy o zastosowaniu odżywki, która zabezpiecza włos przed uszkodzeniami.

Anna Oborska omówiła też składniki powszechnie stosowane w produktach do pielęgnacji włosów, akcentując te, które powinny znaleźć się w składach poszczególnych kategorii: szamponach, produktach kondycjonujących, produktach do stylizacji. To one często decydują o specyficznym działaniu preparatu, który jest przeznaczony do zadbania o włosy szczególnych potrzeb (w tym przetłuszczających się, z tendencją do łupieżu, czy wypadania).

Skoro składniki decydują o skuteczności działania produktu: jak w gąszczu informacji chemicznych może poradzić sobie użytkownik produktów kosmetycznych nie będący profesjonalistą?

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego zachęca do korzystania z największej w Polsce bazy substancji stosowanych do produkcji kosmetyków. Pod adresem cosmile.app użytkownik znajdzie wszystkie informacje, które pomogą mu dokonywać świadomych i poprawnych wyborów.

- Włosy nie lubią skrajnych temperatur. Nośmy czapki – zwróćmy jednak uwagę, żeby nie były zbyt ciasne i nie powodowały podrażnień skóry głowy, czy przepocenia. Dbajmy o dostateczne nawilżenie włosów i skóry głowy– ten efekt osiągniemy poprzez stosowanie odpowiednio dobranych preparatów pielęgnacyjnych, a także poprzez dbałość o odpowiednie nawodnienie organizmu. Susząc włosy pamiętajmy, że zbyt wysoka temperatura sprawi, że włosy staną się suche i łamliwe – dodała Anna Oborska.


przemysł kosmetycznyPolskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie