Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Personalizacja opakowań – nowości i trendy

2024-08-02  / Autor: Mikołaj Buczyński, City Cosmetics sp. z o. o. (Aroma Partners)

Zdobienie butelek – dalszy rozwój technologii

Szkło najczęściej jest przezroczyste, bezbarwne. Można je jednak malować czy zadrukowywać metodą sitodruku lub hot-stampingu. Przez lata technologia poszła mocno do przodu, i to, co niedawno było bardzo ciężko osiągnąć, dzisiaj jest w zasięgu ręki. Na jakie zdobienia warto zwrócić uwagę? Między innymi:

  • malowanie szkła od środka – proces skomplikowany ze względu na to, że farba nie może reagować w żaden sposób z kosmetykiem (jednak da się to zrobić). Efekt jest zachwycający i wciąż bardzo rzadko stosowany;
  • nadruk 3D – farbę nakłada się warstwowo, dzięki czemu uzyskujemy druk wypukły. Samą wypukłość możemy różnicować. Bardzo ciekawe jest użycie między innymi bezbarwnej farby, dzięki czemu butelka wygląda jakby z daną grafiką czy napisem „wyszła” z formy;
  • metalizacja półprzezroczysta – sama metalizacja już robi wrażenie. Uzyskanie efektu lustra przy złotym lub srebrnym kolorze zachwyca. Dzisiaj można dodać do tego efekt półprzezroczystości;
  • ink jet – dzięki tej technologii można na butelkę nanieść prawdziwy obraz w jakości fotograficznej;
  • flokowanie – pokrycie butelki materiałem z włoskami, miłym w dotyku, trochę przypominającym alcantarę;
  • farba pękająca – pozwala na uzyskanie bardzo oryginalnego efektu w stylu lastriko;
  • łączenie zdobień – dzięki umiejętnemu łączeniu technik dekoracji szkła możemy uzyskać szereg efektów, np. efekt przypominający kamień (butelka wygląda jakby była wykonana z kamienia). Wszystko pozostaje kwestią wyobraźni i budżetu, bo możliwości technologiczne już są.

Opakowania drewniane

Opakowania drewniane mocno zmieniły rynek. Komponenty z drewna są nie tylko ekologiczne, ale i relatywnie łatwe do dostosowania pod własną wizję. Formy nie są aż tak drogie, jak w przypadku komponentów z tworzyw sztucznych, dzięki czemu opakowania można zamawiać w mniejszej ilości.

Przykładowo, najczęściej stosowanym w przypadku perfum komponentem z drewna są nasadki, które można obecnie tworzyć w zasadzie w dowolnych kształtach, wypalać grafiki czy logotypy, zadrukowywać przy użyciu sitodruku i hot-stampingu lub obłożyć flokiem. Jeżeli chcemy podkreślić wyjątkowość, można drewno również stosować do produkcji formy, w której potem umieszcza się butelkę. Taki „drewniany flakon” jest rzadkością i robi wrażenie.


opakowaniaprzemysł kosmetycznykosmetykipersonalizacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 5/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

Nowość!

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie