Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Personalizacja opakowań – nowości i trendy

2024-08-02  / Autor: Mikołaj Buczyński, City Cosmetics sp. z o. o. (Aroma Partners)

Każda marka chciałaby mieć unikalny produkt. Niemniej, własne formy opakowaniowe to duże koszty i duże minima logistyczne. Jak można zadbać o oryginalność, wykorzystując personalizację?

Marki chcą się wyróżniać. Mieć taką butelkę, flakon, nasadkę, czy pompkę, jakiej jeszcze nie ma nikt. Jednocześnie pokrycie kosztów stworzenia własnej formy i zamówienie zgodne z MOQ dostawcy stanowi wyzwanie. Jest to mimo wszystko wykonalne, jeżeli marka ma już pewną grupę odbiorców na dany produkt i wie, jakie ilości może sprzedać (najlepiej, jeśli są one duże). Wtedy wystarczy odpowiednia kalkulacja i koszty się zwrócą. Ale co w momencie, kiedy projekt jest nowością? Albo marka chce wypuszczać „szybkie serie”, różniące się opakowaniami?

W takim wypadku z pomocą przychodzi personalizacja, dostosowywanie komponentów. Dzisiejsze możliwości stanowczo wykraczają poza zwykłą zmianę etykiety czy oznakowania.

Zmiana koloru – coraz więcej możliwości

Sama zmiana koloru komponentu jest możliwością znaną od dawna. Nasadka i korek mogą przecież być w zasadzie dowolnej barwy. W przypadku tworzyw sztucznych pierwszym odruchem jest spytanie dostawcy o możliwość produkcji komponentu w danym kolorze. To się jednak często wiąże z pewnym minimum zamówieniowym. Jeżeli nie jesteśmy w stanie go spełnić wciąż mamy opcje. Istnieją firmy, które mogą dany komponent pomalować wtórnie.

Kiedyś pomalowanie butelki PET stanowiło bardzo duży problem. Jednakże technologia się zmienia, więc nawet takie materiały możemy personalizować. Samych opcji jest bardzo wiele – można wybrać nie tylko kolor, ale i strukturę – między innymi matową lub błyszczącą.


opakowaniaprzemysł kosmetycznykosmetykipersonalizacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie