2024-08-02 / Autor: Mikołaj Buczyński, City Cosmetics sp. z o. o. (Aroma Partners)
Każda marka chciałaby mieć unikalny produkt. Niemniej, własne formy opakowaniowe to duże koszty i duże minima logistyczne. Jak można zadbać o oryginalność, wykorzystując personalizację?
Marki chcą się wyróżniać. Mieć taką butelkę, flakon, nasadkę, czy pompkę, jakiej jeszcze nie ma nikt. Jednocześnie pokrycie kosztów stworzenia własnej formy i zamówienie zgodne z MOQ dostawcy stanowi wyzwanie. Jest to mimo wszystko wykonalne, jeżeli marka ma już pewną grupę odbiorców na dany produkt i wie, jakie ilości może sprzedać (najlepiej, jeśli są one duże). Wtedy wystarczy odpowiednia kalkulacja i koszty się zwrócą. Ale co w momencie, kiedy projekt jest nowością? Albo marka chce wypuszczać „szybkie serie”, różniące się opakowaniami?
W takim wypadku z pomocą przychodzi personalizacja, dostosowywanie komponentów. Dzisiejsze możliwości stanowczo wykraczają poza zwykłą zmianę etykiety czy oznakowania.
Zmiana koloru – coraz więcej możliwości
Sama zmiana koloru komponentu jest możliwością znaną od dawna. Nasadka i korek mogą przecież być w zasadzie dowolnej barwy. W przypadku tworzyw sztucznych pierwszym odruchem jest spytanie dostawcy o możliwość produkcji komponentu w danym kolorze. To się jednak często wiąże z pewnym minimum zamówieniowym. Jeżeli nie jesteśmy w stanie go spełnić wciąż mamy opcje. Istnieją firmy, które mogą dany komponent pomalować wtórnie.
Kiedyś pomalowanie butelki PET stanowiło bardzo duży problem. Jednakże technologia się zmienia, więc nawet takie materiały możemy personalizować. Samych opcji jest bardzo wiele – można wybrać nie tylko kolor, ale i strukturę – między innymi matową lub błyszczącą.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...