2022-05-06
Spółka PCC Exol poinformowała o korzyściach, jakie daje jej rozszerzanie portfolia produktowego o surowce z grupy tzw. zielonej chemii.
- To nam się opłaca. Prawie 50% przychodów firmy, to sprzedaż produktów zielonej chemii. Na koniec 2021 roku zielona oferta obejmowała ponad 100 różnych produktów. Są to głównie surowce chemiczne i dodatki do różnego rodzaju kosmetyków i detergentów, oparte na biodegradowalnych surowcach pochodzenia naturalnego i co ważne, w produkcji których wykorzystywane są odnawialne źródła energii – komentuje Dariusz Cegielski, prezes spółki.
- Zielona chemia to nie trend a konieczność. Świadomość społeczna jest coraz większa, rośnie liczba osób zainteresowanych produktami eko, zarówno w branży spożywczej jak i kosmetycznej - stwierdza Rafał Zdon, wiceprezes zarządu PCC Exol.
Ilościowa sprzedaż, wygenerowana przez spółkę w ubiegłym roku, wyniosła ponad 63 tys. ton i stanowiła prawie 67% całego wolumenu sprzedaży. Z kolei w ujęciu wartościowym wyniosła ponad 354 mln zł.
Produkty, które wygenerowały najwyższą sprzedaż, to głównie substancje wytworzone na bazie naturalnych alkoholi tłuszczowych o wysokim stopniu biodegradowalności, niskiej zawartość lotnych związków organicznych, cechujące się brakiem zawartości parabenów, alkilofenoli i rozpuszczalników. Produkty nie są testowane na zwierzętach, nie zawierają alergenów ani substancji kancerogennych. W przeważającej części są to surowce bazowe i dodatki do kosmetyków oraz składniki produktów chemii gospodarczej.
- Staramy się dawać dobry przykład innym. Wykorzystujemy innowacyjne technologie, tak aby nasze surowce były bezpieczne dla środowiska. Uruchomiliśmy całkiem nowy segment produktów o nazwie PCC GREENLINE. Nasze działania są też reakcją na potrzeby wielu klientów działających w różnych branżach przemysłowych.
Producenci zielonych chemikaliów mają wpływ na pozostałe gałęzie przemysłu. Im więcej zielonych produktów trafia do gospodarki, tym ich dalsza konsumpcja jest bardziej zrównoważona. Co więcej, globalni producenci operujący w różnych branżach wolą dziś pracować z dostawcami oferującymi zielone rozwiązania, często szyte na miarę. Należy pamiętać o tym, że to konsumenci i ich decyzje zakupowe mają ogromny wpływ na trendy w przemyśle. Doskonałym przykładem jest branża kosmetyczna, gdzie klient chętniej kupuje produkty pochodzenia naturalnego, nietestowane na zwierzętach, wegańskie i wegetariańskie, GMO free czy paraben free – przekonuje prezes Dariusz Ciesielski.
- Jeśli chodzi o segment produktów PCC GREENLINE, sporo już osiągnęliśmy, ale mamy jeszcze dużo do zrobienia. Inwestujemy w rozwój R&D, będziemy wprowadzać do sprzedaży kolejne produkty wpisujące się w trend zielonej chemii. Przykładem mogą być tu biobetainy, czy alkilosiarczany dla sektora personal care. Nasze plany obejmują również produkcję surfaktantów na bazie zielonego tlenku etylenu – dopowiada Rafał Zdon.
Firma już teraz stosuje rozwiązania wykorzystujące odnawialne źródła energii, a w najbliższych latach zamierza dołożyć wszelkich starań, aby 100% energii elektrycznej zużywanej w PCC Exol pochodziło z odnawialnych źródeł energii, bądź miało pokrycie gwarancjami pochodzenia OZE.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2025
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...
Kosmetyczne targi w Bolonii przyciągnęły tysiące gości
Targi Cosmoprof w Bolonii to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kosmetycznej na świecie, przyciągające...
World of Build Expo zgromadziły branżę budowlaną
Targi World of BUILD Expo zgromadziły w Nadarzynie czołowych ekspertów i innowatorów w branży...