2022-11-03
Posłowie Koalicji Obywatelskiej podjęli temat logotypu należącego do Grupy Azoty Puławy. Zarzucili Ministerstwu Aktywów Państwowych, które wykonuje prawa z akcji należących do Skarbu Państwa na podstawie ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym, że Grupa Azoty Puławy jest zmuszona do korzystania z logotypu Grupy Azoty S.A, a nie swojego.
- Olbrzymie kontrowersje w Azotach Puławy budzą decyzje dotyczące używania logo Azotów Tarnów na produktach produkowanych w Azotach Puławy. Z informacji przekazanych parlamentarzystom wynika, że nawozy z ZA Puławy posiadają znacząco lepsze parametry i są bardziej cenione przez nabywców. Grupa Azoty systematycznie jednak zaprzestaje używania znaku firmowego Azotów Puławy na rzecz logo fabryki w Tarnowie. Pracownicy oraz eksperci są zdumieni tą decyzją. ZA Puławy dodatkowo są zobowiązane płacić fabryce w Tarnowie za używanie ich logo nadrukowywanego na produktach wytworzonych w Puławach. Na jednym z kominów ZA Puławy namalowano logo Azotów Tarnów. Z nieoficjalnych informacji wynika, że namalowanie logo Azotów Tarnów na kominie kosztowało ponad 4 mln zł – dowodzi grupa posłów Koalicji Obywatelskiej.
Jednocześnie posłowie dopytują, ile Grupa Azoty Puławy była zmuszona zapłacić zakładom w Tarnowie za korzystanie z logo z tzw. jaskółką oraz dlaczego zdecydowano się na preferowanie logo zakładów z Tarnowa, a nie logo Azotów Puławy stanowiącego – zdaniem posłów - znacznie wyższą wartość?
Odpowiedzi udzieliło wzywane do niej Ministerstwo Aktywów Państwowych.
Poinformowało ono, że na kominie spółki Grupa Azoty Zakłady Azotowe Puławy zostało tak naprawdę namalowane logo Grupy Azoty Puławy, a rzeczywista kwota poniesionych kosztów jest - jak to ujęto - drastycznie niższa od kwoty 4 mln zł.
- Jednocześnie należy zauważyć, że marka „Grupa Azoty” jest dobrze rozpoznawalna zarówno na rynku krajowym oraz międzynarodowym. W 2018 roku została uznana za najsilniejszą markę medialną w przemyśle chemicznym w rankingu „Top Marka 2018”, który jest największym rankingiem medialności marek polskich przedsiębiorstw. Swoją pozycję potwierdziła także w kolejnych latach zajmując czołowe miejsce w tym rankingu. Korzystając z marki „Grupa Azoty” spółka pokazuje, że jest częścią dużej, europejskiej Grupy Kapitałowej, o ugruntowanej pozycji na rynku, budzącej zaufanie zarówno klientów, jak i kontrahentów. Możliwość posługiwania się najsilniejszą marką medialną w przemyśle chemicznym ma wpływ na rozpoznawalność i jest gwarancją dla klientów, że mają do czynienia z produktami o wysokiej jakości – skomentował Karol Rabenda, sekretarz stanu Ministerstwie Aktywów Państwowych.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...