Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Partyjny spór o logo Grupy Azoty Puławy

2022-11-03

Posłowie Koalicji Obywatelskiej podjęli temat logotypu należącego do Grupy Azoty Puławy. Zarzucili Ministerstwu Aktywów Państwowych, które wykonuje prawa z akcji należących do Skarbu Państwa na podstawie ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym, że Grupa Azoty Puławy jest zmuszona do korzystania z logotypu Grupy Azoty S.A, a nie swojego.

- Olbrzymie kontrowersje w Azotach Puławy budzą decyzje dotyczące używania logo Azotów Tarnów na produktach produkowanych w Azotach Puławy. Z informacji przekazanych parlamentarzystom wynika, że nawozy z ZA Puławy posiadają znacząco lepsze parametry i są bardziej cenione przez nabywców. Grupa Azoty systematycznie jednak zaprzestaje używania znaku firmowego Azotów Puławy na rzecz logo fabryki w Tarnowie. Pracownicy oraz eksperci są zdumieni tą decyzją. ZA Puławy dodatkowo są zobowiązane płacić fabryce w Tarnowie za używanie ich logo nadrukowywanego na produktach wytworzonych w Puławach. Na jednym z kominów ZA Puławy namalowano logo Azotów Tarnów. Z nieoficjalnych informacji wynika, że namalowanie logo Azotów Tarnów na kominie kosztowało ponad 4 mln zł – dowodzi grupa posłów Koalicji Obywatelskiej.

Jednocześnie posłowie dopytują, ile Grupa Azoty Puławy była zmuszona zapłacić zakładom w Tarnowie za korzystanie z logo z tzw. jaskółką oraz dlaczego zdecydowano się na preferowanie logo zakładów z Tarnowa, a nie logo Azotów Puławy stanowiącego – zdaniem posłów - znacznie wyższą wartość?

Odpowiedzi udzieliło wzywane do niej Ministerstwo Aktywów Państwowych.

Poinformowało ono, że na kominie spółki Grupa Azoty Zakłady Azotowe Puławy zostało tak naprawdę namalowane logo Grupy Azoty Puławy, a rzeczywista kwota poniesionych kosztów jest - jak to ujęto - drastycznie niższa od kwoty 4 mln zł.

- Jednocześnie należy zauważyć, że marka „Grupa Azoty” jest dobrze rozpoznawalna zarówno na rynku krajowym oraz międzynarodowym. W 2018 roku została uznana za najsilniejszą markę medialną w przemyśle chemicznym w rankingu „Top Marka 2018”, który jest największym rankingiem medialności marek polskich przedsiębiorstw. Swoją pozycję potwierdziła także w kolejnych latach zajmując czołowe miejsce w tym rankingu. Korzystając z marki „Grupa Azoty” spółka pokazuje, że jest częścią dużej, europejskiej Grupy Kapitałowej, o ugruntowanej pozycji na rynku, budzącej zaufanie zarówno klientów, jak i kontrahentów. Możliwość posługiwania się najsilniejszą marką medialną w przemyśle chemicznym ma wpływ na rozpoznawalność i jest gwarancją dla klientów, że mają do czynienia z produktami o wysokiej jakości – skomentował Karol Rabenda, sekretarz stanu Ministerstwie Aktywów Państwowych.


Grupa AzotyGrupa Azoty Puławynawozy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie