Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Pandemia podniosła sprzedaż farb

2021-01-11

Jak wynika z raportu IBP Research, wartość polskiego rynku farb i lakierów dekoracyjno-budowlanych zwiększyła się w 2020 r. roku o blisko 10%. To kolejny raport wskazujący na to, że Polacy w czasie pandemii bardziej ochoczo wzięli się za remonty domów i mieszkań.

Na rynek ten składają się farby ścienne, lakiery do drewna, lakiery na metal i emalie ogólnego stosowania, używane przez nabywców indywidualnych i wykonawców budowlanych.

Łączna sprzedaż farb deco na polskim rynku sięga prawie 4 mld złotych. Od sześciu lat konsekwentnie rośnie. Dynamika wartości determinowana jest w zdecydowanie większym stopniu stopą zmiany wolumenu sprzedaży niż stopą zmiany cen rynkowych.

Pod względem dystrybucyjnym rynek farb i lakierów tworzą: ok. 5000 hurtowni ogólnobudowlanych (ich udział w sprzedaży zmniejsza się systematycznie), ok. 800 sieciowych marketów budowlanych (silny wzrost w ostatnich latach) oraz ok. 350 sklepów specjalistycznych. Część wyrobów trafia też do firm budowlanych drogą bezpośrednią od producenta.

Jeśli chodzi o kanały dystrybucji, to dominują hurtowanie budowlane (42%) oraz markety budowlane (41%). Na sklepy specjalne przypada 13% sprzedaży.

Na rynku farb i lakierów dekoracyjno-budowlanych działa ok. 70 firm producenckich. Wielka czwórka liderów: PPG Deco, Akzo Nobel, Śnieżka, Tikkurila pokrywa 75% sprzedaży. Kolejnych dziesięciu producentów posiada łącznie 15% udziału. Cała reszta dzieli między siebie zaledwie 10% rynku.


chemia budowlana:farbyIBP Research

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 5/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

Nowość!

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie