Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Pandemia a czyszczenie powierzchni: wpływ obecnej sytuacji na zachowania konsumentów i wyniki firm produkcyjnych

2021-05-20  / Autor: Grażyna Skupińska

Ekologiczne pomysły

Większość substancji wchodzących w skład środków czyszczących zawiera substancje chemiczne pozyskiwane z ropy naftowej. Przykładowo substancje chemiczne używane w produkcji środków do czyszczenia koncernu Unilever stanowią największą część śladu węglowego (46%) w całym cyklu życia tych produktów. We wrześniu 2020 r. Unilever rozpoczął program ”Clean Future” o wartości 1 mld euro, aby do 2030 r. wyeliminować z produktów do czyszczenia i prania substancje chemiczne pochodzące z paliw kopalnych. W ramach programu zostaną sfinansowane badania nad opracowaniem niskoemisyjnych, biodegradowalnych i ograniczających zużycie wody formuł tych produktów. Firma zmniejszy o połowę do 2025 r. zużycie w opakowaniach pierwotnych tworzyw. Program "Clean Future” jest krokiem w kierunku realizacji zobowiązania, w ramach którego do 2039 r. produkty firmy osiągną zerową emisję netto CO2. W inicjatywie „Transform to net zero” oprócz Unilevera biorą udział firmy działające w różnych dziedzinach, m.in. Microsoft, Natura&Co., NIKE, Starbucks, Wipro i Environment Defense Fund.

Inni producenci również wprowadzają do oferty ekologiczne produkty; przykładem jest m.in. linia środków do utrzymania czystości w domu Pro Nature firmy Henkel. Środki czystości są wyprodukowane na bazie bardziej przyjaznych formuł, a opakowania są wytwarzane w ogromnej części z tworzyw pochodzących z recyklingu. Henkel chce by do 2025 r. wszystkie jego opakowania były w pełni zdatne do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania (z wyjątkiem środków klejących, w przypadku którychosad może uniemożliwić recykling), a tworzywowe opakowania towarów oferowanych na europejskim rynku były w 35% wytwarzane z tworzywowych odpadów.

Światowy rynek

Globalny rynek środków czyszczących zbliżył się w 2019 r. do 27 mld euro (Statista). Szacuje się, że w 2020 r. rynek osiągnie wartość ponad 28,9 mld euro. Podstawą tak wysokiej prognozy wzrostu jest zachowanie rynku w dobie pandemii koronowirusa. Przykładowo, w marcu 2020 r. sprzedaż środków czyszczących na amerykańskim rynku wzrosła o 344%, a środków do dezynfekcji i chusteczek zwiększyła się o 5678% w porównaniu do marca 2019 r. (dane Statista). 


CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY JEST W NR 1/2021 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY   



chemia gospodarczadetergentyśrodki do czyszczeniaczyszczenie powierzchni

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie