Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Pandemia a czyszczenie powierzchni: wpływ obecnej sytuacji na zachowania konsumentów i wyniki firm produkcyjnych

2021-05-20  / Autor: Grażyna Skupińska

W ostatnich latach producenci chemii gospodarczej zapoczątkowali wiele inicjatyw ekologicznych obejmujących zarówno zmiany w składzie środków czyszczących, jak i w odniesieniu do ich opakowań. W 2020 r. Unilever zapowiedział rozpoczęcie programu "Clean Future" o wartości 1 mld euro, mającego wspierać powstanie skutecznych i przystępnych cenowo produktów do czyszczenia, charakteryzujących się znacznie mniejszym wpływem na środowisko. W tym czasie światowy rynek środków czyszczących osiągnął poziom ok. 28,9 mld euro, europejski – 7,5 mld euro, a polski – 366 mln euro (dane Statista).

Środki do czyszczenia należą do produktów sezonowych. Największy popyt na nie jest generowany w okresach przedświątecznych i w trakcie tzw. wiosennych porządków. Charakteryzuje je różnorodność formuł. Są sprzedawane najczęściej w postaci proszków, mleczek, żeli, płynów, pianek, w opakowaniach spray oraz chusteczek czyszczących.

Pierwszy środek czyszczący w postaci proszku o nazwie Bon Ami (fran. dobry przyjaciel) pojawił się na rynku 135 lat temu dzięki firmie J.T. Robertson Soap Company. Składał się ze sproszkowanego mydła z dodatkiem talku, kredy lub pumeksu.

Obecnie w skład środków czyszczących wchodzą przede wszystkim środki powierzchniowo czynne, węglan sodu lub etanoloamina (tzw. składniki zasadowe), wypełniacze aktywne (np. kwas cytrynowy, cytryniany lub polikarboksylany), konserwanty, barwniki i substancje zapachowe. Największy udział w składzie środków czyszczących mają anionowe, niejonowe i amfoteryczne surfaktanty. PCC Exol jest największym producentem środków powierzchniowo czynnych w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jest także jedynym krajowym producentem surfaktantów anionowych i niejonowych.


chemia gospodarczadetergentyśrodki do czyszczeniaczyszczenie powierzchni

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie