Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Pandemia a czyszczenie powierzchni: wpływ obecnej sytuacji na zachowania konsumentów i wyniki firm produkcyjnych

2021-05-20  / Autor: Grażyna Skupińska

W ostatnich latach producenci chemii gospodarczej zapoczątkowali wiele inicjatyw ekologicznych obejmujących zarówno zmiany w składzie środków czyszczących, jak i w odniesieniu do ich opakowań. W 2020 r. Unilever zapowiedział rozpoczęcie programu "Clean Future" o wartości 1 mld euro, mającego wspierać powstanie skutecznych i przystępnych cenowo produktów do czyszczenia, charakteryzujących się znacznie mniejszym wpływem na środowisko. W tym czasie światowy rynek środków czyszczących osiągnął poziom ok. 28,9 mld euro, europejski – 7,5 mld euro, a polski – 366 mln euro (dane Statista).

Środki do czyszczenia należą do produktów sezonowych. Największy popyt na nie jest generowany w okresach przedświątecznych i w trakcie tzw. wiosennych porządków. Charakteryzuje je różnorodność formuł. Są sprzedawane najczęściej w postaci proszków, mleczek, żeli, płynów, pianek, w opakowaniach spray oraz chusteczek czyszczących.

Pierwszy środek czyszczący w postaci proszku o nazwie Bon Ami (fran. dobry przyjaciel) pojawił się na rynku 135 lat temu dzięki firmie J.T. Robertson Soap Company. Składał się ze sproszkowanego mydła z dodatkiem talku, kredy lub pumeksu.

Obecnie w skład środków czyszczących wchodzą przede wszystkim środki powierzchniowo czynne, węglan sodu lub etanoloamina (tzw. składniki zasadowe), wypełniacze aktywne (np. kwas cytrynowy, cytryniany lub polikarboksylany), konserwanty, barwniki i substancje zapachowe. Największy udział w składzie środków czyszczących mają anionowe, niejonowe i amfoteryczne surfaktanty. PCC Exol jest największym producentem środków powierzchniowo czynnych w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jest także jedynym krajowym producentem surfaktantów anionowych i niejonowych.


chemia gospodarczadetergentyśrodki do czyszczeniaczyszczenie powierzchni

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

“Chemia i Biznes” nr 4/2021

Nowość!Dostęp online

35.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

Nowość!Dostęp online

25.00 zł

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2021

Dostęp online

25.00 zł

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

Nowość!

95.00 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Nowość!Dostęp online

861.00 zł

Artykuł sponsorowany

Nowość!Dostęp online

2,460.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

Nowość!

94.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy Twoja firma zmaga się z podwyżkami cen surowców?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie