2024-10-07
Przez ostatnie pięć lat polska spółka Warter Fuels była jedynym producentem i dystrybutorem paliw Gulf w Europie. Po sukcesie, jakim okazała się produkowana dla jednej z największych sieci stacji paliw benzyna 100-oktanowa, polski producent podjął jednak decyzję o rozwijaniu własnej marki paliw rajdowych. Wkrótce do odbiorców z blisko 120 krajów świata trafią pierwsze beczki z benzyną Warter Racing. Na rynku benzyn rajdowych, który w Europie szacowany jest na kilkaset tysięcy ton rocznie, Warter Fuels chce być jednym z kluczowych dostawców.
– Wracamy do naszej historii. Od lat prowadzimy badania nad optymalizacją benzyn wysokooktanowych pod kątem maksymalizacji mocy i momentu obrotowego silnika. Efekty naszych prac testujemy na wszystkie możliwe sposoby i w każdych dostępnych warunkach, aby produkty spełniały oczekiwania kierowców. Nie prowadzimy badań mniej lub bardziej zaawansowanych. Dlatego, choć beczki z paliwem Warter Racing i Gulf Racing różni etykieta, łączy je technologia, którą opracowywano w laboratorium Wartera, i Płock jako miejsce ich produkcji – mówi Wojciech Okine z zarządu Warter Fuels.
Jak dodaje, rozpoznawalny globalny brand był przepustką na wiele nowych rynków, ale też jednocześnie sprowadzał firmę do roli dostawcy no-name, który nie ma własnego zaplecza badawczo-rozwojowego.
– Tymczasem liczą się przede wszystkim technologia oraz jakość i powtarzalność parametrów, bo to one budują markę i zaufanie do niej. Nie wszczynamy rewolucji, lecz jedynie przywracamy porządek. Historia produkcji paliw rajdowych w Płocku sięga roku 2014. Po dwóch latach wprowadziliśmy na rynek benzynę Warter Racing 101+, a krótko po niej Warter Racing 102, która spełniała już wymagania Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Rozszerzaliśmy ofertę o paliwa WR 105, WR 108, dalej E85 i kolejne. Paliwa rajdowe to rynek obiecujący, ale trudny. Z jednej strony odnotowujemy rosnący popyt, z drugiej w dalszym ciągu jest to rynek niestabilny i płytki, który pozostaje zależny od wielu pozasportowych czynników. Dlatego bardzo ostrożnie zwiększamy nasze zdolności produkcyjne i dlatego, skoro tyle inwestujemy w technologię, chcemy przede wszystkim promować naszą markę i nasze rozwiązania – komentuje Janusz Pilarczyk z zarządu Warter Fuels.
W jego ocenie, czas sprzyja takim decyzjom. Po kilku latach zachwytów nad elektromobilnością kluczowe koncerny samochodowe wróciły do planów rozwoju silników spalinowych. Dłuższą przyszłość silnika spalinowego widzą m.in. Volvo, Mercedes, Ford czy BWM, nadal będą go rozwijać także producenci z Japonii.
– Dziś widać wyraźnie, że daleko nam do kresu technologicznych i jakościowych możliwości rozwoju tradycyjnych paliw silnikowych. Dla nas to także drugi po paliwach lotniczych obszar działania spółki, a efektem podejmowanych prac mają być jeszcze wydajniejsze paliwa do kolejnej generacji silników spalinowych, o zdecydowanie lepszych osiągach: większej mocy i wyższej wydajności – dopowiada Wojciech Okine.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...