Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

P&G: nowa filozofia dotycząca tworzyw sztucznych

2020-03-16

Firma Procter & Gamble przedstawiła katalog realizowanych przez siebie działań w obszarze recyklingu tworzyw sztucznych i promowania modelu gospodarki o obiegu zamkniętym. Wszystkie prace prowadzone są w ramach międzynarodowej strategii „Ambicja 2030”.

Cele strategii „Ambicja 2030” mają inspirować i ułatwiać realizację działań, które pozytywnie wpływają na środowisko i społeczeństwo za pośrednictwem konkretnych produktów, łańcucha dostaw i pracowników. Podjęliśmy szereg zobowiązań dotyczących m.in. możliwości ponownego wykorzystania surowców stosowanych do produkcji opakowań naszych wyrobów. Rok 2020 to moment, w którym wspólnie z partnerami z branży jesteśmy w stanie obrać odpowiedni kierunek na przyszłość. Nie chodzi tylko o zmniejszenie naszego wpływu na otoczenie, ale także o działanie na rzecz jego odbudowy, co pozwoli nam sprostać wyzwaniom związanym z odpadami z tworzyw sztucznych, niedoborem wody czy utratą różnorodności biologicznej – powiedziała Virginie Helias, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju w Procter & Gamble.

Na czym polegają konkretne działania koncernu?

Procter & Gamble i brytyjska spółka Viridor, lider w dziedzinie recyklingu i odzysku energii, zawarły pięcioletnią umowę partnerską, w ramach której przetwarzają i poddają recyklingowi polietylen wysokiej gęstości. Surowiec ten nadaje się do ponownego wykorzystania w butelkach płynu do prania Ariel. Dostarczane przez Viridor tworzywo pozyskiwana z recyklingu (rHDPE) pozwoli marce Ariel wywiązać się z ogłoszonych wcześniej zobowiązań, zgodnie z którymi do końca 2020 r. butelki jej produktów mają składać się nawet w 50% z surowców pochodzących z odzysku. Marka deklaruje również, że do 2022 r. wszystkie jej opakowania będzie można poddać recyklingowi oraz że ograniczy poziom zużycia tworzyw o 30% do 2025 r.

Kolejny projekt to wprowadzenie przez P&G na rynkach europejskich opakowania kosmetyków do włosów marki Pantene wyprodukowanego z odzyskanego tworzywa. Materiał pochodzi z procesu ponownego przetworzenia politereftalanu etylenu (PET), który przeprowadza się w obiegu zamkniętym, dzięki zaawansowanemu recyklingowi monomeru. Oznacza to, że PET może być wielokrotnie wykorzystywany, m.in. w opakowaniach produktów kosmetycznych. Za produkcję nowego tworzywa odpowiadać będzie Indorama Ventures.

Na tym nie koniec. Oto bowiem Lenor, Lenor Unstoppables i Fairy będą pierwszymi markami, które wprowadzą inteligentne opakowania HolyGrail do sprzedaży. Zastosują w nich cyfrowe znaki wodne umieszczone w opakowaniach. Technologia HolyGrail podnosi skuteczność procesu sortowania i przerobu surowców wtórnych w zakładach recyklingu odpadów. To wynik prac w ramach pionierskiego projektu HolyGrail, uruchomionego pod patronatem Fundacji Ellen MacArthur w 2016 r., w którym P&G odgrywa znaczącą rolę. Celem tego przedsięwzięcia jest rozwiązanie jednego z największych problemów w recyklingu tworzyw sztucznych - nieefektywnego sortowania odpadów.

Ponieważ cyfrowe znaki wodne są niewidoczne dla ludzkiego oka, ale wykrywalne za pomocą skanerów optycznych i smartfonów, na późniejszym etapie technologia ta może być również wykorzystana do angażowania i edukowania konsumentów. Aktualnie rozpoczyna się druga faza projektu - HolyGrail 2.0, w ramach której w 2021 r. ma powstać konsorcjum przy udziale ponad 115 partnerów, obejmujące cały łańcuch wartości.


tworzywa sztuczneprzemysł opakowaniowyrecyklingProcter & Gamble

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie