Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Orlen Unipetrol wprowadził do swojej oferty paliwo ekologiczne HVO100

2025-02-04

Orlen Unipetrol rozszerzył swoją ofertę hurtową o paliwo niskoemisyjne HVO100. Jednocześnie dostosował swój czeski terminal dystrybucyjny w Param Pardubice do potrzeb dystrybucji.

HVO100 (hydroobrobiony olej roślinny) to produkt syntetyczny wytwarzany z odnawialnych surowców, głównie zużytych olejów spożywczych. Środek HVO100 jest kompatybilny z większością nowoczesnych silników wysokoprężnych, można go mieszać z olejem napędowym i stanowi najłatwiejszy sposób na redukcję emisji CO2 nawet o 90% w porównaniu ze zwykłym olejem napędowym.

- Sektor paliwowy musi wykazać się 6% roczną oszczędnością emisji CO2, a wartość ta wzrośnie ponad dwukrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat. Jednocześnie obowiązkowe jest dodanie tzw. zaawansowanych biopaliw o zawartości energii 1,07% z perspektywą pięciokrotnego wzrostu wartości do 2030 r. W ostatnich latach paliwo HVO100 stał się jednym z głównych narzędzi służących do osiągnięcia tych celów, a powszechną praktyką jest dodawanie go do oleju napędowego. Jednak obecnie wprowadzamy go jako samodzielny produkt. Odpowiadamy na duże zapotrzebowanie na paliwa zrównoważone. HVO100 ma wyraźną przewagę nad innymi paliwami i systemami napędowymi opartymi na zrównoważonym rozwoju, ponieważ można go dystrybuować i sprzedawać przy użyciu obecnej infrastruktury paliwowej i nadaje się do stosowania w konwencjonalnych silnikach wysokoprężnych - powiedział Jiří Winkelhöfer, dyrektor Grupy Orlen Unipetrol.

 HVO100 charakteryzuje się doskonałymi właściwościami spalania i niską temperaturą. Liczba cetanowa powyżej 70 jednostek zapewnia wyższą wydajność, płynniejszą pracę silnika i lepszy rozruch. Zimą pozwala na bezproblemową eksploatację pojazdu dzięki swojej filtrowalności do temperatury −40 °C. Wysoka czystość chemiczna, brak węglowodorów aromatycznych i siarki zapewnia czystsze spalanie. Ponadto zmniejsza ryzyko rozcieńczenia oleju silnikowego i pozwala na dłuższe jego przechowywanie. Środek HVO100 jest kompatybilny z większością nowoczesnych silników Diesla (oznaczonych „XTL” na korku wlewu paliwa) i może być mieszany z olejem napędowym. W praktyce jest to najłatwiejszy sposób na redukcję emisji CO2 nawet o 90% w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym.


Orlen Unipetrolpaliwo

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie