2025-02-04
Orlen Unipetrol rozszerzył swoją ofertę hurtową o paliwo niskoemisyjne HVO100. Jednocześnie dostosował swój czeski terminal dystrybucyjny w Param Pardubice do potrzeb dystrybucji.
HVO100 (hydroobrobiony olej roślinny) to produkt syntetyczny wytwarzany z odnawialnych surowców, głównie zużytych olejów spożywczych. Środek HVO100 jest kompatybilny z większością nowoczesnych silników wysokoprężnych, można go mieszać z olejem napędowym i stanowi najłatwiejszy sposób na redukcję emisji CO2 nawet o 90% w porównaniu ze zwykłym olejem napędowym.
- Sektor paliwowy musi wykazać się 6% roczną oszczędnością emisji CO2, a wartość ta wzrośnie ponad dwukrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat. Jednocześnie obowiązkowe jest dodanie tzw. zaawansowanych biopaliw o zawartości energii 1,07% z perspektywą pięciokrotnego wzrostu wartości do 2030 r. W ostatnich latach paliwo HVO100 stał się jednym z głównych narzędzi służących do osiągnięcia tych celów, a powszechną praktyką jest dodawanie go do oleju napędowego. Jednak obecnie wprowadzamy go jako samodzielny produkt. Odpowiadamy na duże zapotrzebowanie na paliwa zrównoważone. HVO100 ma wyraźną przewagę nad innymi paliwami i systemami napędowymi opartymi na zrównoważonym rozwoju, ponieważ można go dystrybuować i sprzedawać przy użyciu obecnej infrastruktury paliwowej i nadaje się do stosowania w konwencjonalnych silnikach wysokoprężnych - powiedział Jiří Winkelhöfer, dyrektor Grupy Orlen Unipetrol.
HVO100 charakteryzuje się doskonałymi właściwościami spalania i niską temperaturą. Liczba cetanowa powyżej 70 jednostek zapewnia wyższą wydajność, płynniejszą pracę silnika i lepszy rozruch. Zimą pozwala na bezproblemową eksploatację pojazdu dzięki swojej filtrowalności do temperatury −40 °C. Wysoka czystość chemiczna, brak węglowodorów aromatycznych i siarki zapewnia czystsze spalanie. Ponadto zmniejsza ryzyko rozcieńczenia oleju silnikowego i pozwala na dłuższe jego przechowywanie. Środek HVO100 jest kompatybilny z większością nowoczesnych silników Diesla (oznaczonych „XTL” na korku wlewu paliwa) i może być mieszany z olejem napędowym. W praktyce jest to najłatwiejszy sposób na redukcję emisji CO2 nawet o 90% w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...