Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Orlen umożliwia tankowanie wodoru

2024-03-11

Grupa Orlen rozwija swoją sieć ogólnodostępnych, całodobowych stacji tankowania wodoru w Polsce i za granicą.

Już w 2021 roku Orlen uruchomił pierwszy w Polsce HUB produkcji wodoru jakości automotive, z którego od ponad roku dostarczane jest paliwo wodorowe do pilotażowej stacji tankowania wodoru w Krakowie. Polscy kierowcy jeszcze w tym roku będą mogli zatankować wodór do aut w kolejnych lokalizacjach – w Poznaniu i Katowicach. Do połowy 2025 r. stacje wodorowe Orlen pojawią się także w Bielsku-Białej, Gorzowie Wielkopolskim, Wałbrzychu, Krakowie, Włocławku, Gdyni, Pile i Warszawie. Ich budowa będzie realizowana z dofinansowaniem ze środków CEF (Connecting Europe Facility ) i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska.

W Czechach wodór można już zatankować na stacjach Orlen Benzina w Pradze i Litvinovie. To tylko początek, w ciągu najbliższych sześciu lat sieć Grupy Orlen będzie obejmowała ponad 100 stacji tankowania wodoru w Polsce, Czechach i na Słowacji.

Orlen jest również liderem dwóch Dolin Wodorowych: powstałej w 2022 r. Mazowieckiej i o rok młodszej Bursztynowej (województwo pomorskie), którą utworzyło międzynarodowe konsorcjum 11 podmiotów. Projekt Bursztynowej Doliny Wodorowej jest pierwszym w Polsce, który posiada certyfikat wydany przez Mission Innovation i Clean Hydrogen Partnership dla flagowego projektu doliny wodorowej. Ostatni projekt obejmuje m.in. uruchomienie źródeł produkcji wodoru odnawialnego oraz powstanie pierwszej na świecie floty portowych pojazdów wodorowych, która będzie obsługiwać port w Gdyni.



transportOrlenwodór

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie