Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Optymistyczna prognoza dla globalnego rynku baterii litowo-jonowych

2019-02-07  / Autor: MarketsandMarkets Research Private Ltd.

W analizie globalnego rynku baterii litowo-jonowych, tj. ogniw elektrycznych łączonych w zespoły, czyli baterie, podzielono dostępne na rynku rozwiązania według typu, m.in. na baterie Li-NMC (tj. baterie litowo-niklowo-manganowo-kobaltowe); LFP (tj. litowo-żelazowo-fosforanowe, LiFePO4); LCO (tj. litowo-kobaltowe); LTO (tj. litowo-tytanowe, Li4Ti5O12), LMO (tj. litowo-manganowe) oraz Li-NCA (tj. litowo-niklowo-kobaltowo-glinowe, LiNiCoAlO2). Kolejny podział został zaproponowany ze względu na moc stosowanych ogniw. Podzielono je na takie o mocy od 0 do 3000 mAh; kolejna grupa to te o mocy od 3000 mAh do 10000 mAh oraz od 10000 mAh do 60000 mAh.

Wśród głównych odbiorców omawianych rozwiązań jest przede wszystkim branża związana z elektroniką użytkową; przemysł motoryzacyjny; lotnictwo; medycyna i szeroko rozumiany przemysł związany z wytwarzaniem, jak i wykorzystywaniem energii elektrycznej.

Generalnie, globalny rynek baterii litowo-jonowych ma kontynuować swój dotychczasowy wzrost. Prognozuje się, że wartość rynku szacowana w roku 2018 na 37,4 mld dol. ma wzrosnąć nawet do 92,2 mld dol. do końca 2024 r. Wzrost ten ma nastąpić przy wskaźniku CAGR utrzymującym się na poziomie 16,2%.

Głównymi czynnikami napędzającymi rynek jest dynamicznie wzrastające zapotrzebowanie na pojazdy z napędem hybrydowym typu plug-in, czyli pojazdy półelektryczne, których baterie można ładować przy użyciu prądu z sieci elektrycznej. Kolejnym czynnikiem jest rosnący popyt na automatykę i zasilane bateryjnie sprzęty do obsługi materiałów, pochodzące przede wszystkim z przemysłu. Wzrasta również zapotrzebowanie na inteligentne urządzenia typu „smart” (m.in. telefony, tablety, zegarki) oraz podobne do tych rozwiązań urządzenia przemysłowe.

Z raportu wynika, że w 2018 roku największy wartościowy udział w rynku globalnym miały baterie LCO. Wpływ na to ma możliwość ich stosowania w elektronice użytkowej. Ma ona dość znaczący udział w ogólnym wykorzystaniu baterii i zużyciu energii. To przede wszystkim tzw. wysoka gęstość energii (czyli ilość energii znajdującej się w określonej objętości) działa jako efektywne źródło zasilania wymagane przez urządzenia z grupy produktów elektroniki użytkowej. Gęstość energii którejkolwiek baterii LCO jest stosunkowo wysoka, jednak cechuje je również dość niska stabilność i gęstość mocy (tj. szybkości transferu energii na jednostkę objętości). Jednocześnie cykl życia tych baterii nie jest tak długi, jak ich odpowiedników, podczas gdy koszt produkcji baterii LCO jest najrozsądniejszy, a to dzięki zastosowaniu węgla grafitowego i kobaltu.

Zakres mocy z przedziału 3000-10000 mAh to największa, a co za tym idzie najpopularniejsza grupa pod względem mocy ogniw dostępnych na rynku. Zgodnie z analizami, rynek dla tego zakresu wzrośnie głównie ze względu na fakt, iż zakres stosowanie takich baterii obejmuje większość branż, m.in. elektronikę użytkową, pojazdy elektryczne, elektronarzędzia, a nawet lotnictwo i segment obronny.

W 2018 roku region Azji i Pacyfiku miał największy udział w globalnym rynku baterii litowo-jonowych. Chiny i Indie są obecnie najszybciej rozwijającymi się gospodarkami na świecie. Zapotrzebowanie na baterie litowo-jonowe w tych krajach jest bardzo wysokie, ze względu na stale wzrastającą populację, podnoszący się poziom życia i rosnące zapotrzebowanie na elektronikę użytkową. Oczekuje się, że rynek wzrośnie głównie ze względu na ogromną liczbę producentów ogniw litowo-jonowych w Chinach i Japonii. Znaczna część baterii Li-ion jest produkowana w Chinach, Japonii i Korei Południowej.

Kluczowymi graczami aktywnie działającymi na globalnym rynku baterii litowo-jonowych są m.in. BYD Company Ltd. (Chiny); LG Chem (Korea Południowa); Panasonic Corporation (Japonia); Samsung SDI Co., Ltd. (Korea Południowa); Shenzhen BAK Battery Co., Ltd. (Chiny); GS Yuasa International Ltd. (Japonia); Hitachi, Ltd. (Japonia); Johnson Controls (Stany Zjednoczone); Toshiba Corporation (Japonia); Lithium Werks (Holandia); CALB, Inc. (Chiny); Saft Groupe (Francja); VARTA Storage GmbH (Niemcy); Farasis Energy, (Ganzhou) Inc. (Stany Zjednoczone) oraz Sila Nanotechnologies Inc. (Stany Zjednoczone).


przemysł motoryzacyjnybaterie litowo-jonoweprzemysł elektroniczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie