Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Opakowanie w e-handlu. Dlaczego opakowanie nadal jest tak ważne i jak je dopasować do sprzedaży w sieci?

2024-02-06  / Autor: Antoni Łuchniak, Kółko i krzyżyk

Może się wydawać, że rosnąca rola sprzedaży online marginalizuje znaczenie opakowań, ich wpływ na konsumentów i na sprzedaż. Nic bardziej mylnego! Opakowania, jakie znamy, nigdzie się nie wybierają. Ich rola wręcz rośnie, a one zyskują kolejne funkcje.

Od lat trend był jasny. Sprzedaż online ciągle rosła i stawała się coraz ważniejszym źródłem dochodów każdej firmy. Pandemia COVID-19, a w szczególności lockdowny, doprowadziły do niesamowitego wzrostu zakupów dokonywanych przez internet. W 2022 roku niemal jedna trzecia pieniędzy wydanych w Wielkiej Brytanii na zakupy została przeznaczona właśnie na zakupy przez internet! To mniej niż w rekordowym roku 2020 (gdy było to 36%), ale znacznie więcej niż w 2019 roku, czyli w ostatnim roku przed pandemią (wtedy było to ok. 19%).

Konkurencyjne przewagi

Rosnąca popularność zakupów przez internet oznacza konieczność dokładniejszego przyjrzenia się kosztom, jakie to generuje. I nie chodzi tylko o koszt opakowań wysyłkowych, lecz o całokształt związany z wysyłką. Kto sprawniej opanuje ten element w swojej firmie, ten zyska przewagę nad konkurencją. W jaki sposób? Odpowiedź kryje się w trzech słowach: czas, surowce, preferencje.

Czas to kluczowy zasób w każdej firmie. Jeśli więc w małej firmie pracownicy pół dnia spędzają na oklejaniu produktów kartonem i foliowaniu ich streczem, to najprawdopodobniej robią coś źle. Gdy spędzają całe dnie na składaniu kartonów do wysyłki, a potem rozglądają się za jakimiś ścinkami, którymi mogą wypełnić pustą przestrzeń, to również marnują czas. Jest w tym jednak i dobra strona. Po wprowadzeniu kluczowych zmian pojawią się ogromne oszczędności czasowe.

Równie istotne są surowce. Nie chodzi tylko o to, że należy wydać pieniądze na zakup kartonów do wysyłek. Ktoś musi złożyć zamówienie, odebrać je, znaleźć miejsce do przechowywania tych kartonów, folii czy wypełnień. Trzeba monitorować te zasoby i dbać o ponowienie zamówienia, zanim się skończą. A gdy już zostaną zużyte na spakowanie zamówienia dla klienta, to właśnie na niego przerzucany jest problem uporania się z odpadami pozostałymi po zakupie wyrobu. To wszystko oznacza, że nie tylko wytwarza się niepotrzebną górę śmieci, ale też firma jest uzależniona od dużej liczby kolejnych podmiotów – dostawców surowców związanych z opakowaniami wysyłkowymi.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł opakowaniowyopakowaniae-handelsprzedaż on-line

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz obowiązek wprowadzenia sprawozdawczości ESG?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie