2013-06-10
Koncern The Coca - Cola Company jest coraz bardziej zadowolony z efektów wprowadzenia na rynek innowacyjnego opakowania PlantBottle, w którym sprzedawane są napoje tego amerykańskiego giganta.
PlantBottle to nazwa butelki, która na rynek opakowaniowy wprowadzona została w 2009 r. Wyróżnia się z uwagi na materiał, z którego powstaje. W 30% do jej wytworzenia wykorzystano materiał uzyskany z trzciny cukrowej i melasy (jest to produkt uboczny z produkcji cukru). Resztę budulca stanowi tworzywo PET, które jednak docelowo ma zostać zastąpione przez rPET. Butelka odznacza się 25% zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla w porównaniu do standardowej butelki PET.
Produkcja opakowań odbywa się w ramach partnerstwa z koncernem JBF Industries, który dostarcza materiał pochodzenia roślinnego używany do produkcji. JBF Industries zobowiązał się ponadto do budowy największego na świecie zakładu bioglikolu, czyli kluczowego składnika używanego w opakowaniach PlantBottle. Zlokalizowany w Brazylii obiekt miałby od 2014 r. produkować składnik z lokalnej trzciny cukrowej i odpadów przetwórczych tego surowca.
The Coca – Cola Company poinformowała właśnie, że aktualnie jej opakowanie sprzedawane jest w 25 krajach świata i rozlanych w nie zostało ponad 15 mld napojów. W 2012 r. opakowania PlantBottle stanowiły 8% wszystkich używanych przez koncern, ale docelowo w 2020 r. stanowić mają już 100%. Wtedy na rynku pojawić miałyby się już opakowania PlantBottle drugiej generacji.
- Kiedy jakaś firma zdobędzie nową technologię, robi wszystko, by tylko zatrzymać ją wyłącznie dla siebie. Zdaliśmy sobie jednak sprawę, że jeśli zatrzymamy technologię PlantBottle dla siebie, to wtedy nie będziemy mogli w żaden sposób przekształcić przemysłu zgodnie z naszym pomysłem – przyznaje Scott Vitters, odpowiedzialny za wdrażanie projektu PlantBottle w The Coca – Cola Company.
Już w tej chwili do grona marek, które oprócz koncernu wykorzystują opakowanie należą m.in. Ford Motor, HJ Heinz, Nike oraz Procter & Gamble.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...