Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Opakowania kosmetyków w świetle własności intelektualnej

2021-12-12  / Autor: Agata Witkowska, radca prawny, kancelaria prawna Patpol Legal

Jednakże zestawienie nawet prostych elementów graficznych, w tym barw, może być uznane za przejaw indywidualnej i twórczej działalności, jeśli ich kompilacja cechuje oryginalność. W tym przypadku cecha nowości, jako niezbędna dla istnienia przesłanek nowości i indywidualności, obejmować będzie całe zestawienie elementów graficznych, nie będzie się zaś odnosić do jego poszczególnych elementów. W tym przypadku twórczy i indywidualny charakter utworu będzie efektem wyobraźni twórcy i jego pracy zmierzającej do stworzenia pewnej całości graficznej, która sama w sobie będzie nosić znamiona oryginalności.

Ochrona opakowań na gruncie prawa własności przemysłowej

Niezależnie od możliwości ochrony szaty graficznej jaką zapewnia prawo autorskie, przedsiębiorca może chronić efekty swojej pracy poprzez rejestrację znaku towarowego. Z jednej strony, przedmiotem rejestracji może stać się nazwa przedsiębiorstwa (również widoczna na opakowaniu kosmetyku), z drugiej zaś charakterystyczne elementy, które ów przedsiębiorca zamieszcza na opakowaniach swoich produktów dla przykucia uwagi potencjalnego klienta. Rejestracja oznaczeń jako znaków towarowych, czy to nazwy przedsiębiorstwa, czy elementów umieszczanych na opakowaniach kosmetyków niesie za sobą szereg korzyści.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2021

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


opakowaniarynek opakowaniowyprzemysł kosmetycznykosmetyki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie