2019-02-14 / Autor: Anna Jarosik
Globalny rynek opakowań kosmetycznych wart jest 14,25 mld dolarów i rozwija się w tempie 4,7% rocznie.
Istnieje stale rosnące zapotrzebowanie na opakowania kosmetyczne generowane przez decyzje zakupowe tzw. pokolenia milenialsów (ludzi urodzonych w latach 80. i 90. XX wieku). Szczególnie mocne jest ono na tzw. rynkach wschodzących (m.in. Indie, Brazylia, Republika Południowej Afryki). Ogromne znaczenie na tym rynku ma segment produktów do pielęgnacji włosów i do pielęgnacji skóry. Także produkty o działaniu przeciwstarzeniowym, jak kremy do twarzy, pod oczy, na szyję i dekolt, a ponadto szampony i odżywki do włosów są kategoriami skutecznie napędzającymi rozwój na globalnym rynku opakowań kosmetycznych.
Rosnąca świadomość społeczna w odniesieniu do produktów o działaniu przeciwstarzeniowym, zwłaszcza wśród kobiet, jest jednym z głównych czynników zwiększających sprzedaż na globalnym rynku opakowań kosmetycznych. Co więcej coraz powszechniejsze przenikanie handlu elektronicznego (e-commerce) napędza globalną sprzedaż w branży kosmetycznej i co za tym idzie rozwój światowego rynku opakowań kosmetycznych.
Obecność milenialsów w mediach społecznościowych pomaga im w łatwiejszy i bardziej bezpośredni sposób odkrywać marki kosmetyczne obecne w różnych regionach świata. To z kolei napędza sprzedaż opakowań kosmetycznych. Przykładowo L'Oreal generuje blisko 25% swoich przychodów dzięki sprzedaży poprzez handel elektroniczny.
Rośnie też wykorzystanie kosmetyków kolorowych w placówkach handlowych, głównie salonach fryzjerskich i kosmetycznych. Poprawa warunków ekonomicznych, w połączeniu z rosnącą presją otoczenia związaną z pięknem i urodą, na rynkach wschodzących, jest głównym czynnikiem wpływającym na zapotrzebowania na opakowania kosmetyczne. Dodatkowym wsparciem jest technologia druku opakowań. Zaawansowane i coraz popularniejsze technologie drukowania, tj. drukowanie na gorąco i fleksografia (fleksodruk) pomagają producentom kosmetyków oferować nowocześnie wyglądające i przyciągające wzrok opakowania dla swoich produktów.
Nowe osiągnięcia w dziedzinie materiałów i technologii drukarskich otworzyły nowe trendy w projektowaniu opakowań kosmetycznych. Producenci używają folii polipropylenowych do opakowań kosmetycznych klasy Premium, w których preferowany jest dwuosiowo zorientowany polipropylen (BOPP), jako materiał opakowaniowy do kosmetyków. Również technologia druku 3D jest nowym trendem przyjmowanym przez producentów opakowań kosmetycznych na całym świecie. Druk 3D nadaje estetyczny wygląd produktowi i jest powszechnie używany do pakowania kosmetyków, perfum i szamponów.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...