2020-06-18 / Autor: Anna Jarosik
Globalny rynek opakowań do produktów higieny osobistej wygenerował wartość 25,769 mld dolarów w 2019 r. i rośnie w tempie 4,3% rocznie.
Opakowania do produktów higieny osobistej to przede wszystkim opakowania wykorzystywane przy pakowaniu pieluszek, podpasek czy wkładek higienicznych, jak również kosmetyków. Opakowania te są najczęściej wykonane z tworzyw sztucznych, kartonu, szkła, aluminium.
Wśród czynników napędzających wzrost branży wyróżniamy rosnące zapotrzebowanie na produkty do higieny osobistej w połączeniu z poprawą ogólnego systemu opakowań. Stale rosnąć będzie rola opakowania, jako systemu chroniącego zawartość. Ten czynnik najmocniej przyczynić ma się do wzrostu rynku opakowań do produktów higieny osobistej.
Pojawienie się na rynku bioplastików, jako zaawansowanego rozwiązania dla branży opakowaniowej, o ulepszonych właściwościach użytkowych, takich jak trwałość i okres ważności, powinno zapewnić dalsze możliwości rozwoju na rynku opakowań do produktów higieny osobistej. Rosnące zapotrzebowanie na produkty do pielęgnacji włosów i skóry zwiększa zapotrzebowanie na opakowania w kształcie butelek.
Jednocześnie zaostrzające się regulacje dotyczące produkcji wyrobów do higieny osobistej, regulujące zawartość składników w recepturze, zwłaszcza substancji chemicznych o niekorzystnym wpływie na skórę, powinny hamować rozwój omawianego rynku.
Pod względem rodzaju produktu, to segment opakowań elastycznych zdominował globalny rynek opakowań do produktów higieny osobistej - 42,9% udział w rynku pod względem wygenerowanej wartości. Następne w kolejności były opakowania sztywne na bazie tworzywa sztucznego i papieru.
Duże znaczenie zyskują opakowania proekologiczne (poddające się recyklingowi, biodegradowalne, z materiałów pochodzenia biologicznego bezpiecznych dla środowiska).
Jeśli chodzi o zastosowanie, to segment kosmetyków do pielęgnacji skóry lideruje na rynku opakowań do produktów higieny osobistej – udział na poziomie 38% pod względem wartości. Kolejne miejsca zajmują opakowania do produktów do pielęgnacji włosów oraz kąpieli i pod prysznic.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...