2025-07-04
Polski sektor budowlany od miesięcy zmaga się z wyzwaniami, które zmieniają priorytety inwestorów i wykonawców. Po raz kolejny potwierdzają to ostatnie dane Głównego Urzędu Statystycznego, zgodnie z którymi w maju 2025 produkcja budowlanomontażowa nadal była niższa o około 3% r/r. Jednocześnie koszty pracy w sektorze zwiększyły się o ponad 8%, przy równoczesnym spadku zatrudnienia. Sytuację komplikuje również presja cen materiałów – przy wciąż wysokim popycie na jakościowe rozwiązania budowlane.
W ocenie Sławomira Majchrowskiego, prezesa Grupy Selena, w tych realiach rośnie znaczenie produktów, które pozwalają obniżyć koszty eksploatacji budynków, skrócić czas realizacji inwestycji i zapewnić trwałość na lata.
- Widzimy to szczególnie w segmencie produktów do hydro- i termoizolacji dachów. Dach bowiem, jako newralgiczny element budynku, jest dziś nie tylko barierą dla deszczu czy śniegu, ale realnym źródłem oszczędności dzięki ograniczeniu strat energii i kosztów ewentualnych napraw. Warto nadmienić, że rynek izolacji w Polsce jest jednym z najszybciej rozwijających się. Inwestycje w rozwój oferty w obszarze izolacji dachów są od dłuższego czasu jednym z priorytetowych kierunków dywersyfikacji produktowej Grupy Selena. Kluczowe tutaj są należące do Grupy Selena marki Matizol® oraz Imperalum® jednak, celowo, stale poszerzamy zakres swojej oferty, z myślą o odpowiadaniu na wyzwania współczesnego budownictwa. Widzimy, że inwestorzy coraz częściej poszukują rozwiązań komplementarnych – takich, które łączą tradycję z nowoczesnością. Dlatego nie pozostajemy obojętni na ten widoczny trend w czerwcu 2025 rozpoczęliśmy proces zmierzający do nabycia większościowego pakietu akcji spółki Izolacje – Jarocin oraz 100% udziałów spółki Przedsiębiorstwa Handlowo-Produkcyjnego TES w Niwkach Daleszyckich - komentuje Sławomir Majchrowski.
Jak dodaje, włączenie do portfolio produktów firm, które mogą poszczycić się wieloletnią tradycją i jedną z najszerszych w kraju, kompleksową ofertą wyrobów hydroizolacyjnych i uszczelniających dla budownictwa – w tym nowoczesnych pap termozgrzewalnych – to istotny dla Seleny krok w realizacji obranych kierunków zarządczych w obszarze dywersyfikacji, z myślą o komplementarności oferty.
- Patrząc w przyszłość, branża dekarska w Polsce będzie musiała odpowiadać na dwa główne wyzwania: presję kosztową oraz potrzebę innowacji. Grupa Selena jest gotowa, aby sprostać obu tym wyzwaniom, oferując zarówno tradycyjne, jak i najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania - podsumowuje prezes Grupy Selena.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 3/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
PCI Days – trzy dni współpracy, inspirujących spotkań i wyznaczania nowych standardów w branży
VI edycja Targów Pharma & Cosmetic Industry Trade Fair odbyła się w dniach 11-13 czerwca 2025...
Konferencja Przemysłu Kosmetycznego – bardzo duży sukces inauguracyjnej odsłony
28 maja br. odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Kosmetycznego. Organizatorem...
Konferencja Przemysłu Detergentowego: trendy, legislacja, surowce – moc wiedzy w jednym miejscu
27 maja br. odbyła się 14. edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Detergentowego. Wydarzenie...
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...