Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Odblokowywanie możliwości zrównoważonego rozwoju w branży kosmetycznej

2024-10-29  / Autor: Jorge Zuniga, starszy konsultant w Euromonitor International

Zrównoważony rozwój rozprzestrzenia się w kategoriach napędzanych popytem na naturalne kosmetyki.

Branża kosmetyczna i pielęgnacji osobistej doświadcza wzrostu napędzanego zrównoważonym rozwojem, a zrównoważone produkty odnotowały średnioroczne tempo wzrostu na poziomie 10% w okresie 2020 - 2023. Zrównoważony rozwój nie jest już tylko kwestią pielęgnacji skóry, ale priorytetem dla konsumentów w różnych kategoriach produktów. Wzmożona kontrola składników skłoniła przedstawicieli branży do podkreślenia stosowania bezpieczniejszych, naturalnych alternatyw i „wolnych od” chemikaliów, w nowych produktach do ochrony przeciwsłonecznej. Nastąpiło przejście w kierunku stosowania tlenku cynku, mineralnego SPF, zamiast chemicznych SPF ze względu na mniejszy wpływ na środowisko.

Także marki takie jak Dove wykorzystują ten trend, integrując nowe składniki do pielęgnacji skóry w swoich produktach i podkreślając ich zrównoważone cechy, jak to widać choćby na przykładzie wegańskiej kolekcji Dove Serum Body Wash.

Jednak postrzeganie zrównoważonego rozwoju jako równoznacznego z cenami premium utrudnia szersze jego przyjęcie, szczególnie w sektorach takich, jak perfumy i kosmetyki kolorowe, gdzie wzrost jest napędzany wyższymi cenami.

Firmy wykazują rzeczywiste zaangażowanie w ograniczanie wykorzystania plastiku pierwotnego

Rosnąca pozycja zrównoważonego rozwoju w sektorze urody i pielęgnacji osobistej jest w dużej mierze napędzana popytem konsumentów na produkty, które odzwierciedlają ich wartości etyczne. Co godne uwagi, wymagający klienci coraz częściej zwracają się w stronę naturalnych składników i wysokiej jakości produktów, które nie były poddawane testom na zwierzętach, co sprawia, że oświadczenia „Naturalny”, „Wegański” i „Nie testowany na zwierzętach” są niezbędne we wszystkich liniach produktów.

Marki wzmacniają swoją narrację dotyczącą zrównoważonego rozwoju, zyskując wiarygodność dzięki szczegółowym informacjom i certyfikatom. Na przykład Made Safe, które weryfikuje nietoksyczny skład produktu, szybko staje się ulubionym produktem do pielęgnacji skóry i włosów w Indiach. Podobnie UpCycled, które potwierdza wykorzystanie nadwyżek zasobów w produkcie lub opakowaniu, zyskuje na popularności na rynku pielęgnacji skóry w USA i brazylijskich perfum, umożliwiając markom wykazanie ich zmniejszonego wpływu na środowisko.

Także trend w kierunku zrównoważonych opakowań stale rośnie i jak pokazują badania aż 62% firm kosmetycznych inwestuje w ten obszar. Popularność opakowań kompostowalnych i certyfikowanych przez FSC wskazuje na zobowiązanie branży do ograniczenia plastiku jednorazowego użytku, co jeszcze bardziej wzmacnia zaufanie konsumentów.

Przykłady zrównoważonego rozwoju w kosmetyce i pielęgnacji osobistej

Znalezienie równowagi między szerokimi, wpływowymi oświadczeniami a bardziej szczegółowymi, a nawet certyfikowanymi, roszczeniami może skutecznie pokazać przejrzystość i odpowiedzialność branży kosmetycznej.

Jednym z przykładów jest Lush, który przechodzi z 100% przetworzonego PET na certyfikowany Prevented Ocean Plastic™, pozyskiwany z zagrożonych obszarów przybrzeżnych. Globalna zmiana Lush, w połączeniu z programem recyklingu Bring it Back, tworzy zrównoważony system obiegu zamkniętego.

Tymczasem w lutym 2024 r. Weleda wprowadziła na rynek w Niemczech gamę szamponów w postaci stałej, przeznaczonych do różnych rodzajów skóry głowy i pakowanych w papier. Te produkty bez GMO, z certyfikatem NATRUE, wykorzystują w 100% naturalne i organiczne składniki, a także zmniejszają zużycie wody i emisję podczas transportu ze względu na swą lekkość.

Także innowacyjny Kleanstant firmy Kaffe Bueno, wprowadzony na rynek w 2024 r., stanowi zrównoważoną alternatywę dla tradycyjnych surfaktantów do pielęgnacji urody i ciała. Wykonany z poddanych recyklingowi odpadów kawowych, nie tylko zmniejsza ślad węglowy, ale także poprawia cechy produktu, takie jak właściwości oczyszczające i antyoksydacyjne.


zrównoważony rozwójprzemysł kosmetycznyEuromonitor International

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie