2023-03-17 / Autor: Ewelina Drelich, Ewelina Drelich Consulting
Odpowiedzialność producenta wykracza zdecydowanie dalej poza moment sprzedaży. Biorąc pod uwagę fakt, że konsument jest słabszą stroną obrotu gospodarczego, istnieje wiele przepisów oraz instytucji chroniących jego prawa. Zarówno producentów kosmetyków, jak i detergentów oprócz wyżej wspomnianych, obowiązują unijne rozporządzenia branżowe, które wskazują chociażby to, jakie informacje powinny być umieszczone na opakowaniach i etykietach produktów.
Zakaz praktyk handlowych wprowadzających w błąd
Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym określa cechy przeciętnego konsumenta. Wśród wielu wymienionych, podstawową jest bycie dostatecznie dobrze poinformowanym. Wobec tego jasne jest, że konsument, nabywając produkt kosmetyczny czy detergentowy, powinien dysponować pełną i jasną informacją na temat proponowanego mu produktu.
Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym wymienia cztery podstawowe rodzaje działań przedsiębiorcy, które zostaną uznane za wprowadzające w błąd:
Na przestrzeni ostatnich lat ujawniono, że niektóre koncerny pod tą samą marką oferowały produkty różniące się składem - lepsze na rynek Europy Zachodniej, gorsze do Europy Wschodniej, co w opinii ówczesnego unijnego komisarza do spraw sprawiedliwości, konsumentów i równouprawnienia płci Very Jurowej zostało uznane za wprowadzanie konsumentów w błąd i nieuczciwą praktykę. Tego typu poczynania po części są wytłumaczeniem powszechnie panującego w Polsce fenomenu „chemii z Niemiec”. Konsumenci w naszym kraju bardzo często nie ufają zapewnieniom na produktach polskich. Mimo tego, że jakość produktów cały czas ulega poprawie, Niemcy to kraj, który Polakom wciąż kojarzy się z największą solidnością i najwyższą jakością.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...