Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

O 7% wzrośnie w 2015 r. rynek chemii budowlanej

2015-12-01

Grupa Atlas jest zdecydowanym liderem polskiego rynku chemii budowlanej, wynika z badania opublikowanego przez firmę badawczą IBP Research, specjalizująca się w analizach rynku chemicznego i materiałów budowlanych.

Według szacunków IBP Research, sumaryczna sprzedaż produktów chemii budowlanej na polskim rynku osiągnie w bieżącym roku wielkość 2,5 mln ton. Oznacza to wzrost w stosunku do 2014 r. o 6,8%. Analizowano takie kategorie produktowe, jak kleje do płytek ceramicznych, masy samopoziomujące, systemy dociepleń, hydroizolacje bitumiczne, tynki gipsowe maszynowe, tynki gipsowe ręczne, gładzie i szpachle sypkie, gładzie i szpachle gotowe, kleje gipsowe oraz farby fasadowe.

Opisywany rynek IBP Research wycenia w 2015 r. na 3,5 mld zł netto pod względem wartości sprzedaży, co przekłada się na wzrost o 7,1% w stosunku do 2014 r. Warto podkreślić, iż w poprzednich dwóch latach branża chemii budowlanej notowała spadki.

Dynamika wartości rynku determinowana jest w zdecydowanie większym stopniu stopą zmiany wolumenu sprzedaży niż stopą zmiany cen rynkowych.

- Trend rozwoju rynku chemii budowlanej jest zasadniczo zbieżny z koniunkturą w budownictwie, aczkolwiek występuje przesunięcie czasowe związane ze specyficznym charakterem materiałów wykończeniowych (w stosunku do bazowych) oraz nałożenie trendu absorpcji technologii chemii budowlanej (technologia docieplania, technologia gruntowania, technologia tynkowania gipsem) – tłumaczą autorzy opracowania z IBP Research.

Zdecydowanym liderem rynku chemii budowlanej w Polsce jest Grupa Atlas (obejmuje też marki: Dolina Nidy, Gipsar, Nowy Ląd, Izohan, Izolmat, Optyzar, WiM), która posiada 19% udział ilościowy w rynku chemii budowlanej i 17% udział wartościowy.

Na kolejnych miejscach plasują się: Knauf, Baumit, Henkel (marka Ceresit), Kreisel oraz Mapei. Pierwsza szóstka producentów zaspokaja 57% tonażu zapotrzebowania rynku i osiąga 46% wartości sprzedaży realizowanej w naszym kraju.

Łącznie na rynku chemii budowlanej w Polsce działa ponad 100 firm, z czego ok. 35 pokrywa 90% sprzedaży.

Ilościowe udziały (pozycja rynkowa według sprzedaży w tonach) w rynku chemii budowlanej w Polsce w 2015 r.

Wartościowe udziały (pozycja rynkowa według sprzedaży w zł) w rynku chemii budowlanej w Polsce w 2015 r.


Atlaschemia budowlanaHenkelBaumitMapeiIBP ResearchKnaufKreisel

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie