Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Nowy pomysł na kompozyty w branży motoryzacyjnej

2017-05-11

Koncern Lanxess znalazł nowe zastosowanie dla swojego materiału Tepex w produkcji seryjnej na dużą skalę.

Jak tłumaczą przedstawiciele Lanxessa, coraz większa liczba producentów samochodów wykorzystuje produkty z termoplastycznych materiałów kompozytowych wzmacnianych włóknami ciągłymi marki Tepex. Są one przeznaczone do wyrobu lekkich elementów w wielomilionowej produkcji seryjnej. Nowym zastosowaniem tego materiału kompozytowego jest mechanizm nośny modułu drzwiowego dla klasy pojazdów o kompaktowej budowie, który został wykorzystany przez jednego z międzynarodowych producentów samochodów. Przywoływany element strukturalny stanowi przykład ogromnego potencjału materiałów kompozytowych w zakresie taniej produkcji lekkich elementów.

Powstanie nowego komponentu jest wynikiem wieloletniej współpracy między spółkami Brose, ElringKlinger i koncernem Lanxess. Dzięki nowym komponentom masę pojazdu zmniejszono o blisko 1,6 kg w porównaniu do komponentów formowanych wtryskowo. Przy czterech modułach drzwiowych możliwe są oszczędności masy rzędu 5 kg w porównaniu z wersją stalową. Mechanizm nośny modułu drzwiowego produkowany jest w ramach procesu formowania hybrydowego, obejmującego formowanie i wtrysk wkładki z materiału Tepex bezpośrednio do formy wtryskowej.

Jednoetapowy proces produkcyjny wprowadzony do przemysłowego zastosowania przez spółkę ElringKlinger eliminuje konieczność stosowania narzędzi formujących i pozwala na obniżenie kosztów poprzez integrację różnych funkcji. Te dwie kwestie mają kluczowe znaczenie dla zwiększenia wydajności komponentów pod względem kosztów.

Materiał Tepex sprawdził się wcześniej w wielu innych zastosowaniach w produkowanych seryjnie lekkich komponentach dla sektora motoryzacyjnego. Wykorzystywany jest np. do produkcji pasów przednich, belek zderzaka, obudów systemów infotainment, podpodłogowych paneli ochronnych, pedałów hamulcowych, obudów akumulatora oraz siedzisk i oparć foteli.

Lanxess jest jednym z najważniejszych producentów specjalistycznych środków chemicznych na świecie. W 2016 r. osiągnął sprzedaż w wysokości 7,7 mld euro. Zatrudnia ok. 19,2 tys. pracowników w 25 krajach i jest reprezentowany przez 75 zakładów produkcyjne na całym świecie. Podstawowym przedmiotem działalności koncernu Lanxess jest rozwój, produkcja i dystrybucja półproduktów chemicznych, specjalistycznych substancji chemicznych i tworzyw sztucznych.

 


Lanxessprzemysł motoryzacyjnykompozyty

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy system kaucyjny obejmujący opakowania z tworzyw sztucznych to dobry pomysł?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie