Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Nowe, zrównoważone dodatki gumowe od Lanxess

2025-09-11

Continental jest pierwszym producentem opon stosującym nowy, zrównoważony dodatek gumowy od konxernu Lanxess - Vulkanox HS Scopeblue z obniżonym śladem węglowym dzięki biocyklcznym surowcom i odnawialnej energii.

Continental sięgnął po bardziej zrównoważoną, certyfikowaną przez ISCC PLUS wersję sprawdzonego dodatku Vulkanox HS (TMQ). Produkt chroni mieszanki gumowe podczas wulkanizacji przed wpływami takimi jak tlen i ciepło.

W Continental Tires nieustannie pracujemy nad poprawą parametrów środowiskowych naszych produktów. Współpraca z firmą Lanxess i stosowanie innowacyjnych dodatków gumowych, takich jak Vulkanox HS Scopeblue, pomaga nam zbliżyć się do celu, jakim jest wykorzystanie ponad 40% odnawialnych i pochodzących z recyklingu materiałów w naszych oponach do 2030 roku - komentuje Steffen Ryssel, szef działu zakupów w Continental Tires. 

W porównaniu do konwencjonalnie produkowanego produktu, Vulkanox HS Scopeblue ma ślad węglowy niższy o ponad 30%. Lanxess osiąga to dzięki zastosowaniu zrównoważonego, biocyklicznego acetonu oraz odnawialnych źródeł energii w produkcji. Ogólna struktura chemiczna dodatku pozostaje niezmieniona. Oznacza to, że producenci opon nie muszą dostosowywać swoich procesów produkcyjnych.

Koncentracja na zrównoważonym rozwoju Lanxess opracował Vulkanox HS Scopeblue, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na bardziej zrównoważone i przyjazne dla środowiska materiały. Dodatek nosi etykietę Scopeblue, która oznacza produkty o szczególnie niskim śladzie węglowym lub wysokiej zawartości surowców cyrkularnych. Produkcja odbywa się w zakładzie certyfikowanym przez ISCC PLUS w Niemczech, opartym na bilansie masowym. LANXESS stosuje podejście „od kołyski do bramy” do obliczania śladu węglowego, które obejmuje emisje bezpośrednie (Scope 1), pośrednie emisje z energii (Scope 2) oraz inne pośrednie emisje (Scope 3).

- Dla producentów opon, którzy oczekują najwyższej wydajności i trwałości swoich produktów, stosowanie wysokowydajnych dodatków jest niezbędne. Vulkanox HS Scopeblue skutecznie chroni mieszanki gumowe podczas wulkanizacji przed wpływami takimi jak tlen i ciepło. Wzmacnia to stabilność termiczną mieszanki na wczesnych etapach przetwarzania i zapewnia długoterminową wydajność opony. Ponadto Vulkanox HS Scopeblue charakteryzuje się niską lotnością i niską tendencją do migracji - tłumaczy Jens-Hendrik Fischer, szef jednostki biznesowej Rhein Chemie w Lanxess.


Lanxesskauczukprzemysł oponiarskidodatki

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie