Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Nowe rozwiązanie Henkla, które poszerza funkcjonalność papieru

2021-04-14

Technologia EPIX firmy Henkel to nowe możliwości produkcji przedmiotów jednorazowego użytku.

 

W ocenie przedstawicieli firmy Henkel, rośnie zapotrzebowanie konsumentów na inne niż tworzywa materiały do produkcji przedmiotów, takich jak jednorazowe kubeczki czy talerzyki. Funkcjonalność odgrywa tutaj kluczową rolę, ponieważ oczekuje się, że materiały, takie jak papier będą zachowywały się w użytkowaniu tak samo, jak stosowane dotychczas tworzywa sztuczne. Odpowiedź na te oczekiwania przynosi technologia EPIX opracowana przez Henkel Adhesives Technologies. Dzięki niej papier staje się realną alternatywą dla tworzyw sztucznych i innych materiałów używanych do produkcji jednorazowych przedmiotów.

EPIX obejmuje portfolio produktów, które znacząco poszerzają funkcjonalność papieru. Zyskuje on m.in. barierowość, dzięki czemu ograniczone zostaje przenikanie przez niego tłuszczu, wody czy powietrza. Tak zmodyfikowany materiał można wykorzystać na przykład do produkcji papierowych kubków, tacek do żywności, słomek do napojów czy opakowań używanych w przemyśle cukierniczym. Inna dodatkowa właściwość to izolacja termiczna pozwalająca utrzymać płyn w pożądanej temperaturze. Znajduje ona wykorzystanie np. w produkcji kubków do napojów o podwójnych ściankach – ich użytkownicy mogą długo cieszyć się gorącą kawą, która nie będzie parzyć ich w palce. EPIX daje także zwiększoną odporność na uderzenia i uszkodzenia transportowe. Dzięki temu można z powodzeniem zastąpić stosowane w e-handlu zwykłe, często za duże papierowe koperty pocztowe, elastycznymi opakowaniami, które dopasowują się do kształtu przesyłki.

- Stale inwestujemy w innowacyjne i zrównoważone rozwiązania w zakresie opakowań, w ten sposób przyczyniamy się do rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego. Wierzymy, że dzięki temu możemy mieć wpływ na rodzaj opakowań wykorzystywanych w łańcuchu dostaw oraz na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce. Rozumiemy zapotrzebowanie konsumentów na bardziej funkcjonalne produkty papierowe, które stanowią prawdziwą alternatywę dla tradycyjnych materiałów i z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie ich na rynek europejski – powiedział Tilo Quink, Global Head of Packaging Adhesives w firmie Henkel.


Henkelprzemysł opakowaniowpapier

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie