2014-11-05
Rada Nadzorcza Ciechu przyjęła uchwałę o strategii Grupy Chemicznej Ciech na lata 2014 – 2019. Dokument precyzuje kierunki rozwoju Grupy i źródła wzrostu jej wartości.
Głównym celem, jaki stawia przed sobą jest maksymalizacja jej wartości przy koncentracji na segmencie sodowym. Cele strategiczne Grupy Ciech obejmują ponadto wzrost przychodów w segmencie sodowym, podwojenie udziałów w polskim rynku środków ochrony roślin, wzrost EBITDA znormalizowanej oraz wzrost wartości firmy.
Jak tłumaczą przedstawiciele Ciechu, jego segment sodowy posiada liczne przewagi konkurencyjne, których wykorzystanie należy zwiększać. Te przewagi to m.in. geograficzne rozmieszczenie zakładów produkcyjnych (w Polsce to Inowrocław i Janikowo, w Niemczech Stassfurt, w Rumunii Govora). Lokalizacje te umożliwiają efektywne dotarcie do dotychczasowych klientów europejskich oraz stanowią bazę ekspansji na nowe rynki. Dodatkowo firma cały czas pozostaje liderem kosztowym w produkcji sody.
Segment organiczny Grupy będzie rozwijany na bazie Organiki-Sarzyna, która pozostaje częścią Grupy Chemicznej Ciech. Jej główne produkty to żywice (poliestrowe i epoksydowe) oraz środki ochrony roślin. Organika-Sarzyna będzie systematycznie rozwijała kanały dystrybucji celem skuteczniejszego dotarcia do klientów. Wzrośnie także efektywność kosztowa i wykorzystanie przez nią mocy produkcyjnych. Firma, w odpowiedzi na potrzeby klientów, planuje dywersyfikację produktową i rozwój działalności badawczo – rozwojowej.
- Kierowany przeze mnie zarząd starał się podejść do tworzenia nowej strategii wyjątkowo odpowiedzialnie i elastycznie, biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności rynkowe, jak i nowe możliwości, jakie pojawiły się przed spółką w związku ze zmianą głównego akcjonariusza. W dużej mierze zakładamy kontynuację działań mających na celu redukcję kosztów, ale jednocześnie chcemy rozwijać podstawowe segmenty naszej działalności, to jest sodowy i organiczny. Mając doświadczonego inwestora stawiamy na rozwój grupy w skali światowej – powiedział Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Ciechu.
Strategia zakłada osiągnięcie następujących celów finansowych Grupy Ciech:
- Inwestycja w Ciech strategicznie wpisuje się w rozwój Grupy Kulczyk Investments. Mamy wieloletnie doświadczenie w przekształcaniu naszych spółek w liderów rynkowych. Ponadto, nasza międzynarodowa pozycja pozwala na uwolnienie potencjału Ciechu i stworzenie narodowego czempiona, odnoszącego sukcesy na globalnych rynkach. Realizacja tego celu wymaga czasu i żelaznej konsekwencji. Dlatego traktujemy tę inwestycję jako strategiczną i długoterminową – stwierdził Jan Kulczyk, przewodniczący rady nadzorczej Ciechu.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...